عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه تكرار ادعاهاي مضحک امارات درباره جزاير سه‌گانه ايراني بي‌ارزش بوده و طرح مجدد آن تنها يك رواني است، گفت: اين جزاير از لحاظ تاريخي متعلق به ايران است و اين موضوع در تمامي اسناد و مدارک بين‌المللي قيد و اثبات شده‌است لذا جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه در اين زمينه مذاكره‌اي نخواهد كرد.

سيد باقر حسيني نماينده مردم زابل، زهک و هيرمند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واکنش به ادعاهاي واهي امارات درباره جزاير سه‌گانه ايران در خليج فارس گفت: کشورهاي عربي سعي دارند با توجه به تحولات منطقه‌اي و خصوصا مسئله سوريه  با طرح دوباره ادعاهاي واهي، مسائل منطقه را تحت‌الشعاع قرار دهند و فشار دوباره‌اي بر ايران وارد کنند.

وي در ادامه با اشاره به همراهي برخي کشورها با استکبار جهاني در جهت حمايت از تروريست‌هاي سوريه افزود: کشورهاي عربي در راستاي ايجاد تنش در منطقه و فرافکني، سناريوي تکراري را طرح مي‌کنند تا دخالت‌ و اقدامات مفتضحانه خود در سوريه را بپوشانند.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس همچنين با بيان اينکه حاکميت ايران بر جزاير سه‌گانه كاملا شفاف و مسلم است، تصريح کرد: ما  همواره ادعاهاي واهي اماراتي‌ها را با قدرت و قاطعيت رد کرده و غير قابل قبول مي‌دانيم بنابراين ادعاي تکراري آنها ارزش ندارد و به آن توجهي نخواهد شد.

نماينده مردم زابل، زهک و هيرمند با تاکيد بر حاکميت ابدي ايران بر جزاير سه‌گانه ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك گفت: اين جزاير از لحاظ تاريخي متعلق به ايران است و اين موضوع در تمامي اسناد و مدارک بين‌المللي قيد و از اين نظر ثابت شده‌است و جمهوري اسلامي در اين مورد وارد مذاكره نمي‌شود.

وي در پايان ادعاهاي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس را مضحک دانست و اظهار داشت: جزاير سه‌گانه جزء لاينفك خاک کشور ماست و ادعاهاي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس ادعاي مضحکي در عرصه بين‌المللي محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: امارات ، حاکمیت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار