عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاكيد بر اينكه جزاير سه‌گانه قطعا جزء لاينفك خاک ايران است، گفت: آمريكا با حمایت از ادعاهای واهی امارات متحده بر سر جزایر سه‌گانه به دنبال ایجاد تفرقه‌انگیزی میان کشورهای مسلمان منطقه است و در اين مسير به هر حربه‌اي متوسل مي‌شود.

محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان و طارم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  در واکنش به حمایت  آمریکا از اظهارات سخيف امارات متحده عربی درباره جزایر سه‌گانه خليج فارس و تاكيد بر لزوم حل اختلاف مالكيت ميان دو كشور از راه گفت‌و‌گو، رجوع به دادگاه لاهه یا دیگر نهادهای جهانی گفت: جزاير سه‌گانه (ابوموسي ،تنب کوچک و تنب بزرگ ) جزء لاينفك خاک ايران هستند و مقامات آمريکا و امارات بهتر است مراقب اظهارات و مواضع خود در قبال جمهوري اسلامي ايران و تماميت ارضي آن باشند.

وي در ادامه تصريح کرد: آمریکا در حالی از ارجاع مناقشه ایران و اماران متحده عربی به دادگاه لاهه حمایت می‌کند که مراجعه به این دادگاه ، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که دو کشور با  آن موافق باشند.

اسماعيلي همچنين تاکيد کرد: حمایت آمریکا از ادعای واهي امارات کاملا طبیعی است چراکه سران اين كشور همواره بدنبال تفرقه‌انگیزی و فرافکنی ميان کشورهای مسلمان منطقه از طرق گوناگون هستند و در اين مسير به هر حربه‌اي متوسل مي‌شوند.

وی در پايان با بيان اینکه ایران بارها اعلام کرده که جزایر سه‌گانه قطعا متعلق به جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: امارات متحده باید بداند که جزایر سه‌گانه با توجه به قدمت تاریخی که دارد متعلق به کشورمان است و جمهوري اسلامي هرگز اجازه نخواهد داد که هیچ کشوری فکر دستیابی به این جزایر را در سر بپروراند.

انتهاي پيام/ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار