کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استانهای کرمانشاه و ایلام با انتشار بیانیه ای ساخت فیلم توهین آمیز از پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

در این بیانیه آمده است: طراحي حقوق بشر و پايبندي به آزادي انسان براي حفظ کرامت آدمي است. حقوق بشر ارزشمند است چون آدمي مکرم است، آزادي، ارج و شأن والايی دارد، چون با آن کرامت انسان محفوظ مي ماند اما متأسفانه عده اي شيپور را از سر گشاد آن مي زنند و همه چيز را وارونه مي فهمند و عمل مي کنند.

رؤياي ثروت و شهرت عده اي جاهل را برآن داشته تا حقوق بشر را به مسلخ تمايلات نفساني خود ببرند و آزدي را در پاي ناداني و فقر علمي و فرهنگي خود سر ببرند.

اگر روزي فرا رسد که از حقوق بشر براي تحقير بشر بهره جويند و آزادي را براي اسارت روحي و رواني انسانها بکار برند، بايد فاتحه انديشه متعالي آزادي و نظام انساني حقوق بشر خوانده شود.

 انتقاد از هرکس و هرچيز و آزادي بيان، حق اوليه وبديهي ابناء بشر است، اما مرز بين نقد و توهين نياز به دانش کافي، هوش، ذکاوت و از همه مهمتر رعايت قواعد اخلاقي، که ستون اصلي حقوق بشر و آزادي است، دارد که اگر اين مرز به خوبي شناسايي و مراعات نگردد نه از تاک، نشان خواهد ماند و نه از تاک نشان.

 ساختن فيلمي توهين آميز از رسول خدا (ص ) که پيامبر رأفت و مهرباني و تجربه هاي ناب عرفاني است، نه متضمن طرح نقدي عالمانه است و نه انديشه اي عاقلانه، بلکه تهيه کنندگان آن درپي دستيابي به شهرت و جمع آوري ثروت، حقوق بشر و آزادي را دستآويز رسيدن به خواسته هاي شخصي قرار داده اند، بي خبر از آنکه به بهانه حقوق بشر و آزادي کمر همت به نابودي اين انديشه هاي والا بسته اند.

 کميسيون حقوق بشر کانون وکلاي دادگستري استانهای کرمانشاه و ایلام ضمن محکوم کردن اين عمل قبيح و غير انساني، اعلام مي کند چنين اعمالي نه تنها تناسبي با آزادي و حقوق بشر ندارد، بلکه در تعارض کامل با آنها بوده و عاملين چنين اعمالي را از دشمنان قسم خورده آزادي و حقوق بشر مي داند.

برچسب ها: کرمانشاه ، بیانیه ، توهین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.