مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تولید بیشترین میزان ذرت دانه ای و علوفه ای کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،مرتضی امیدبخش در گفتگو با خبرنگار ان با بیان اینکه 115 هزار هکتار از مزارع استان به کشت ذرت اختصاص یافته است، گفت: بیشترین مزارع کشت ذرت استان در شهرستانهای اندیمشک، گتوند، شوش، بهبهان، اهواز، باوی، دزفول و شوشتر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه این میزان از اراضی کشت ذرت باید تحت پوشش کنترل بیولوژیکی آفات قرار بگیرند، افزود: از مردادماه امسال تاکنون بیش از 17 هزار هکتار از مزارع ذرت خوزستان با رهاسازی 17 هزار زنبور بزاکون، تحت پوشش کنترل بیولوژیکی آفات قرار گرفت و پیش ‌بینی می شود این سطح تا 28 هزار هکتار افزایش یابد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: این سطح مبارزه بیولوژیکی در مزارع ذرت، برای استان و کشور یک رکورد جدید محسوب می ‌شود و در نتیجه می‌ توان گفت ذرت خوزستان از پاک ‌ترین ذرتها در سطح کشور است.

این مسئول در جهادکشاورزی خوزستان بیان کرد: ذرت در زمان رشد مورد حمله بعضی از آ‌فات ساقه‌‌ خوار و برگ‌ خوار قرار می ‌گیرد که ازجمله این آفات کرم ساقه‌ خوار و برگ ‌خوار ذرت و کرم برگ‌ خوار چغندر است و از آفات مهم مزارع ذرت در استان محسوب می‌ شوند./س


برچسب ها: خوزستان ، ذرت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.