استعمال دخانیات در دوران بارداری با ایجاد تغییرات در قسمتی از مغز کودکان، تمایل آنها به خوردن غذا را افزایش می دهد .

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جمعیت تحقیقات آنلاین صورت گرفته در آرشیو روان پزشکی عمومی، محققان کانادا با انجام تحقیقات و آزمایشات خود بر روی تعدادی از کودکان و نوجوانان دریافتند که زنانی که در حین دوران بارداری خود سیگار می کشیدند با ایجاد تغییرات در آمیگدال مغز کودکان خود باعث توسعه چاقی در آتها شدند.

 نتایج حاصل از این گزارش می افزاید که بخش آمیگدال یا بادامه مغز کودکانی که مادران آنها در زمان حاملگی دخانیات مصرف نمی کردند به طور قابل توجهی کوچکتر از آمیگدال مغز کودکان مادران سیگاری بوده است.

که در واقع حجم آمیگدال مغز رابطه معکوسی با مصرف میزان چربی و تمایل به خوردن غذاهای چرب را دارد و حجم کمتر آن مصرف چربی را محدودتر می کند.

بر اساس این گزارش محققان افزودند: فرزندان زنانی که در طول زمان بارداری اقدام به سیگار کشیدن می نمایند در نهایت وزن بالاتری داشته و شاخص توده جرمی (BMI) آنها نیز در مقایسه با کودکان دیگر بیشتر بوده و میزان چربی کل بدنشان بیشتر از کودکان دیگر خواهد شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محققان مطالعات قبلی نیز نشان داده اند که قرار گرفتن مستقیم نورزادان در معرض دود سیگار از طریق رحم تا اواخر بارداری، منجر به افزایش خطر چاقی و اضافه وزن در کودکان به ویژه در سنین پیش از دبستان می شود./ح

برچسب ها: کودک ، سیگار ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار