يک کارشناس سياست خارجي گفت: طرف غربي بايد در ابتدا حق ايران در مورد غني سازي اورانيوم را به رسميت بشناسد و سپس در مورد ميزان و درصد آن مذاكره كند که اگر اين اتفاق رخ دهد اقدام مثبتي در مذاكرات صورت گرفته است.

حسن بهشتي پور در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نيويورك و تاثير آن بر مسائل منطقه اي و جهاني، گفت: رئيس جمهور كشورمان به خوبي ديدگاه‌هاي خود و ملت ایران را در خصوص مسائل ايران و جهان مطرح كرد.

وي ادامه داد: ديدگاه‌هاي احمدي نژاد توانست در فضاي بحراني كنوني در منطقه و جهان ايجاد آرامش كند آن هم در جايي كه فشار تبليغات و هجمه هاي رواني از سوي رسانه ها عليه ايران بسيار زياد بود.

بهشتي پور تاكيد كرد: رئيس جمهور كشورمان نشان داد كه ايران اهل گفتگو و مذاكره بوده و هيچ گاه به دنبال جنگ طلبي نيست و توانست با موضع گيري هاي خود فضاي مثبتي را در جو رواني رسانه هاي خارجي ايجاد كند.

وي در ادامه با اشاره به ادامه مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 افزود: پس از ديدار اخير اشتون و جليلي در استانبول، طرف غربي به نتايج و جمع بندي مثبتي در خصوص ايران رسيد و از مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا خواسته شد تا دور جديد مذاكرات ميان جليلي و معاونين وزراي خارجه طرف غربي صورت گيرد.

بهشتي پور ادامه داد: اگر اين مذاكرات صورت گيرد فضاي مثبتي ايجاد خواهد شد به شرطي كه طرف غربي با دست پر حضور يابد و به پيشنهادات ايران پاسخ منطقي دهد.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: طرف غربي بايد در ابتدا حق ايران در مورد غني سازي اورانيوم را به رسميت شناخته و سپس در مورد ميزان و درصد آن مذاكره كند که اگر اين اتفاق رخ دهد اقدام مثبتي در مذاكرات صورت گرفته است.

انتهای پیام/

پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار