یدک کشیدن عنوان ورزشکار حرفه ای همیشه با انتظارات زیادی همراه است و این موضوع فشار زیادی به بهترین های برای بهترین ماندن وارد می کند امسال پنج بازیکن در لیگ NBA با بیشترین انتظارات روبرو هستند.

  به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: برای ستاره های لیگ بسکتبال حرفه ای NBA دیگر تنها بازی های خوب در یک پلی آف طولانی کافی نیست بردن عنوان قهرمانی تنها چیزی است که از بزرگان لیگ انتظار می رود و هر عنوانی کمتر از آن برای برخی ستاره ها شکست محسوب می شود در زیر پنج ستاره ای معرفی می شوند که بالاترین فشار را برای موفقیت در لیگ 2012-13 احساس می کنند:

1- دوایت ها وارد

 شاید پیش از این انتظارات بالایی از دوایت ها وارد وجود نداشت اما با پیوستن این بازیکن به جمع " استیو نش" ، پائو گسول و کوبی برایانت آسایشی برای این بازیکن در فصل جدید وجود نخواهد داشت هر چند برایانت همچنان نفر اول تیم به حساب می آید.

 لیکرز در حال حاضر با استعداد ترین ترکیب لیگ را در اختیار دارد و در پایان سال تنها دو چیز برای این تیم انتظار می رود قهرمانی یا خرد شدن. در این میان هاوارد نیز به خوبی از سهم خود در این مسیر آگاه است و به نظر می رسد ترسی از ورود به این رقابت ندارد.
 
سنتر لیکرز می گوید: روزی من بازیکنی خواهم بود که تیمش را به سمت قهرمانی هدایت می کند امسال هم بهترین زمان برای شروع این مسیر است با نزدیک شدن به بازیها اصطلاح کابوس دوایت دیگر کهنه شده و حالا زمان آن است که هاوارد تیمش را به مقصد مورد نظر برساند و گر نه جوکهای قبل از فصل امسال با شدت بیشتری از سر گرفته می شوند.

 2- کوین دورنت

کوین دورنت یکی از بهترین بازیکنان لیگ است که تا به حال هیچ عنوانی به دست نیاورده، البته این بازیکن هنوز 23 سال دارد و با این سن به نظر می رسد کوین فرصت تجربه چند فینال دیگر و بردن آنها را داشته باشد با آزاد اعلام شدن "جیمز هردن" و " سرج ایباکا" در پایان فصل، تیم 2012-13 یکی از بهترین تیم هایی به شمار می رود که دورنت در آن عضویت دارد و بهترین شانسی وی برای قهرمانی نیز همین فصل است. اما مسیر رسیدن به قهرمانی در این فصل چندان آسان نیست تیم " لس آنجلس" لیکرز با خرید های امسال شانس اول قهرمانی در کنفرانس غرب به شمار می رود و تیم های " سن آنتونیو اسپورز" و " دالاس ماو یکرز" و لس آنجلس کلپرز نیز حریفان آسانی نیستند. اگر اوکلاهاما سیتی موفق به کنار گذاشتن تمام ایم رقبا شود در مرحله بعد باید بازی انتقامی مقابل میامی هیت را به سود خود تمام کند به قهرمانی NBA برسد انگیزه کوین دورنت برای برد به شمار می رود و اگر عملکرد وی در المپیک را نشانه بگیریم فوروارد اوکالاهاما بدون جنگ حاضر به کوتاه آمدن در این نبرد نیست.

 3- کارملو آنتونی

آنتوني با توانایی های بسکتبال و عملکردی که در جریان یارکشی سال 2003 از خود نشان دادند، کارملو آنتونی و لبرون جیمز برای همیشه در کنار هم مطرح می شوند حالا که جیمز یک قهرمانی NBA به کارنامه خود اضافه کرده فشارها برروی آنتونی برای رسیدن به قهرمانی بیشتر از همیشه است. البته امسال شرایط برای آنتونی بهتر از فصل های قبل است با رفتن مایکل د.آنتوني و جرمی لین از نیکز، مایک وودسون مربی ای که کارملو سال قبل آرزوی بازی برای وی را داشت و جیسون کید یکی از بهترین گارد رأس های لیگ به گروه پشتیبان آنتونی تبدیل شدند به این نفرات تایسون چندلر و آمار استودمایر را نیز باید اضافه کرد.

 نیویورک طی 12 سال گذشته بازی های پلی آف را با موفقیت پشت سر گذاشت اما این برای هواداران تیم در دورانی که کارملو آنتونی را در تیم خود دارند منطقی به نظر نمی رسد، آمدن بروکلین نتز به نیویورک هم فرقی ایجاد نمی کند هنوز هم تمام توجهان شهر نیویورک برروی آنتونی و یارانش متمرکز است.

 4- اندرو باينوم

شهر فیلادلفیا با عملکرد تیم بسکتبالش در مسابقات پلی آف فصل قبل شگفت زده شد اما همان زمان هم کاملاً مشخص بود که این نهایت پتانسیل تیم است تا این که اندرو باینوم دومین سنتر برتر لیگ وارد تیم شد. فیلادلفیا بعد از مالونه هیچ بازیکن خوبی در پست پنج نداشته و هنوز لیگ شروع نشده بازیکن جدید تیم با بازیکنان افسانه ای NBA مقایسه می شود به عنوان تیمی که هسته اصلی آن را جوانان تشکیل می دهند انتظار بالایی در کنفرانس شرق از این تیم هست که به طور منطقی بار اصلی آن بر دوش بانیوم است.

 5- لبرون جیمز

حالا که لبرون جیمز قهرمان NBA را به کارنامه خود اضافه کرده به نظر می رسد فشار از دوش این بازیکن نیز برداشته شود هرچند واقعیت چیز دیگری است شاید لبرون دیگر مرد بدون قهرمانی NBA نباشد. اما پیش بینی های تکرار نشدن این قهرمانی و نرسیدن تعداد آن به 2، 3 یا چهار قهرمانی شروع شده و یک قهرمانی پیاپی می تواند همه این صداها را ساکت کند. لبرون در 12 ماه گذشته نفر اول گزارشات NBA بوده و تمام جوایز ممکن را در این فصل برد اما امسال زمان تثبیت چهره افسانه ای این بازیکن خواهد بود./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار