"رالف نادر" که بارها در انتخابات رياست جمهوري آمريکا به عنوان نامزد مستقل حضور داشت گفت باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور جنايتکار جنگي است اما در مقايسه با ميت رامني ، نامزد حزب جمهوريخواه ، با درجه کمتر.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، "رالف نادر" امسال براي انتخابات رياست جمهوري آمريکا نامزد نشده است اما اين مسئله او را از بيان صريح انتقادهايش باز نداشته است.
وي در يک گفتگوي تلويزيوني گفت :«مثلا اوباما در خصوص حملات هواپيماهاي بدون سرنشين از جرج دبليو بوش ، سلف خود نيز شدت عمل بيشتري نشان داده است. اوباما فکر مي کند دنيا بشقاب اوست و حاکميت هاي ملي هيچ معنايي براي او ندارد و اين هواپيماها مي توانند هرجا بروند. اين هواپيماها مي توانند هر کسي را که اوباما به او ظنين است بکشند و او هر سه شنبه تصميم مي گيرد که در مورد مظنونان در جاهايي مثل يمن و پاکستان و افغانستان چه کسي بايد زنده بماند و چه کسي کشته شود. اين يک جنايت جنگي است و اوباما بايد پاسخگو باشد.»
نادر اوباما را به سبب اينکه انتظارات را بالا برد فردي پايين تر از سطح متوسط توصيف کرد و گفت :«من نمي دانم آيا بوش هيچوقت قانون اساسي آمريکا را خوانده بود يا نه. اين مرد (اوباما) قانون اساسي آمريکا را درس مي داد و اين وضع امروز ماست.»
نادر در باره اوباما و مقايسه او با ميت رامني گفت:« اگر بخواهيم ميان بد و بدتر يکي را انتخاب کنيم اين فرد اوباماست.» وي در عين حال افزود اوباما «بدِ کارآمدتر است زيرا اعتبار و ميراث دموکراتيک را نيز با آن مي آميزد. اوباما به جنگ افروزي بي قانون و ميليتاريسم جرج دبليو بوش مشروعيت داده است.»
بنا بر گزارشي که روز چهارشنبه در روزنامه وال استريت ژورنال منتشر شد مقامات دادستاني دولت اوباما نيز مي دانند که بخش اعظم حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در پاکستان و کشورهاي ديگر از لحاظ حقوقي زير سوال اند. اين مسئله به ويژه در مورد پاکستان صادق است که با حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا مخالفت کرده است اما حملات همچنان ادامه دارد.
آمار تلفات گزارش هاي رسانه اي سازمان غيرانتفاعي «بنياد نيو آمريکا» نشان مي دهد که بين 1877 تا 3177 نفر بين سال هاي 2004 تا 2012 در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين کشته شده اند که بيشتر آنها غيرنظاميان بوده اند. بيشترين تلفات نيز در سال 2010 ، يعني سال دوم رياست جمهوري اوباما بوده است. نتايج مطالعات پژوهشگران دانشگاه هاي استنفورد و نيويورک که اين هفته منتشر شد نشان مي دهد فقط 2 درصد از کساني که در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا کشته شده اند ستيزه جويان بوده اند و دست کم 176 نفر از قربانيان اين حملات نيز کودکان بوده اند.
برچسب ها: بین الملل ، رامنی ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار