معاون مدیر صنایع تبدیلی جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: صد درصد صنایع تبدیلی كشاورزی این استان در راستای حفظ سلامت و بهداشت محصولات فرآوری شده، مكانیزه هستند.

باجلانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با بیان اینکه 80 واحد صنایع تبدیلی و تكمیلی در استان وجود دارد افزود: ایجاد واحدهای جدید با فناوری های نوین و یا تبدیل صنایع قدیمی باید در دستور كار قرار گیرد.

وی اظهار كرد: صنایع تبدیلی باعث جلوگیری از ضایعات محصولات و خام فروشی شده كه علاوه بر افزایش ارزش افزوده و سود بیشتر، زمینه مناسبی را برای صادرات این اقلام فراهم می كند.

معاون مدیر صنایع تبدیلی جهاد كشاورزی استان مركزی بیان كرد: میزان صادرات محصولات فراوری شده در این استان بیش از 90 تن در سال است.

باجلانی توضیح داد: با توجه به تولیدات انبوه استان در زیر بخش های باغی ، دامی و زراعی نیاز به صنایع تبدیلی بیش از پیش احساس می شود و در همین راستا در سال جاری سه واحد راه اندازی شده است.

وی عنوان كرد: افزایش سلامت محصولات، جلوگیری از دخالت دست در فرآوری آنها و ارتقای كیفیت از برنامه های حوزه صنایع تبدیلی استان مركزی در سال جاری است.

باجلانی ادامه داد: هم اكنون 19 واحد تبدیلی محصولات باغی در استان مشغول فعالیت هستند كه با توجه به فسادپذیری و حجم تولیدات، نیاز به گسترش و توسعه دارند.

وی گفت: هم اكنون 114 هزار تن مواد خام در این واحد ها فراوری می شود كه 51 هزار تن خروجی این صنایع است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.