حرف و حدیث ها در خصوص فدراسیون قایقرانی و مشکلات آن تمامی ندارد .

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: درچند ماه اخیر قایقرانی جز‌و فدراسیون های پر حاشیه بود به طوریکه نه تنها این مشکلات حل نشده  بلکه به نظر می رسد قوت نیز گرفته است.

هفته پیش بود که نام محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون قایقرانی جایگزین احمد دنیا مالی در فدراسیون جهانی سيلينگ شد تا علاوه بر روئینگ فدراسیون جهانی بادبانی نیز محمد شروین اسبقیان را به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان به رسمیت بشناسد.

با ثبت نام اسبقیان در فدراسیون های روئینگ و بادبانی به نظر می رسید دیگر مشکلی در خصوص تعلیق و بحث اعزام ها وجود نداشته باشد و با توجه به این موضوع قایقرانان روئینگ بدون مشکلی در رقابت های جوانان قهرمانی آسیا حضور پیدا کردند.

البته با توجه به نامه IOC کمیته بین المللی المپیک با شرایط فعلی برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون غیر قانونی بود و مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان نیز این انتخابات را به رسمیت نشناختند اما هفته گذشته بود که فدراسیون جهانی سيلينگ، اسبقیان را به عنوان رئیس فدراسیون کشورمان معرفی کرد.

این گزارش حاکی است: پس از اعلام نام اسبقیان در فدراسیون های جهانی روئینگ و سیلينگ همچنان نام دنیا مالی در فدراسیون جهانی کانوئینگ به عنوان رئیس فدراسیون ایران ذکر شده بود.

در شرایطی که فدراسیون جهانی روئینگ نام اسبقیان را در سایت خود درج کرده بود روز گذشته بار دیگر نام دنیا مالی به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران درج شد تا بار دیگر بحث تعلیق به گوش برسد.

پس از ثبت نام دنیا مالی در سایت فدراسیون جهانی روئینگ نامه تهدید آمیز کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیز به ایران رسید و از مسئولان ورزش کشورمان خواستند تا افراد برکنار شده بار دیگر فعالیت مجدد خود را در فدراسیون ها آغاز کنند.

با توجه به اینکه اکثر فعالیت فدراسیون قایقرانی در رشته های روئینگ و آبهای آرام انجام می شود به همین دلیل بوجود آمدن یک همچنین حواشی خطر لغو اعزام قایقرانان به میادین بین المللی را قوت می بخشد.

قرار است مسابقات آزمایشی قهرمانی آسیا در رشته آبهای آرام اواخر مهر در ازبکستان برگزار شود و با توجه به حواشی بوجود آمده این احتمال وجود دارد که قایقرانان کشورمان علیرغم گفته مسئولان فدراسیون نتوانند در این رقابت ها حضور پیدا کنند.

البته در رشته بادبانی چنين مشکلی وجود ندارد و با توجه به اینکه نام اسبقیان به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان ثبت شده قایقرانان در این رشته با مشکلی مواجه نخواهد بود.

گفتنی است، البته بحث دیگری نیز که مطرح است بحث برگزاری مجمع انتخاباتی است که پیش از آن کمیته بین المللی ما را از برگزاری آن ممنوع کرده بود و با این وجود مجمع قانونی برگزار شد و کمیته بین المللی المپیک نیز از این موضوع مطلع شد و با ارسال نامه ای خواهان بازگشت رؤسای برکنار شده شدند.

و همچنین مسئولان ورزش کشور راهکار برطرف شدن این مشکلات را گفتمان و رایزنی می دانند که تاکنون نه تنها این دغدغه ها برطرف نشده است بلکه با اطلاع کمیته بین المللی المپیک از برگزاری مجمع انتخاباتی به نظر می رسد مشکلات به قوت خود باقی است و در صورت عمل نکردن به تعهدات IOC این معضلات حتی شدت بیشتری نیز خواهد گرفت و این در حالی است که مسئولان ورزش معتقدند تعلیقی در کار نیست اما پیش از این به دلیل چنین مشکل قایقرانان کاناپلوی کشورمان رقابت های قهرمانی جهان که قرار بود شهریور سال جاری در لهستان برگزار شود را از دست دادند اما مسئولان فدراسیون فعلی دلیل عدم مهیا شدن سفر تیم ملی به این رقابت ها را عدم صدور روادید دانستند و این در حالی است که احمد دنیامالی به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در اجلاس جهانی قایقرانی که همزمان با مسابقات کاناپلو در لهستان برگزار شد حضور پیدا کرد و به نظر می رسد در این خصوص باید واقع بینانه تر بود و به بحث تعلیق جدی تر نگاه کنیم تابه حال این معضل از این پس شاهد تکرار از دست دادن میادین بین المللی نباشیم.

خاطرنشان می شود با توجه به اینکه قایقرانان کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان زحمات زیادی کشیدند با لغو سفر تیم ملی به این رقابت ها در حال حاضر آنها انگیزه کافی برای ادامه تمرینات خود ندارند و به همین دلیل امیدواریم در این برهه قایقرانان آبهای آرام که قرار است تا چند روز دیگر تمرینان خود را از سر بگیرند حضور در پیکارها ازبکستان را از دست بدهند و به وضعیت کاناپلو دچار شوند./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار