اکنون در بيشتر خانه های این کشور، زنان ژاپني اداره هزينه ها و مخارج خانه را در دست دارند و درباره هزينه كردن حقوق همسرانشان تصميم مي گيرند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ژاپن از نظر تاریخی جامعه ای کاملا مردسالار بوده و این امر را می توان از قرائن و شواهد تاریخی فراوان از جمله شیوه گفتار کاملا متواضعانه و فروتنانه زن در مقابل مرد و نیز القاب و اصطلاحات به کار گرفته شده که امروزه هم کم و بیش رایج هستند، دریافت.

محدود کردن زن به حریم منزل و پرورش فرزندان و اطاعت و تابعیت مطلق از مرد، عدم اجازه برای حضور در اجتماع و عدم اختیار در تعیین سرنوشت خود که همه نشانه های مشترکی از جوامع مردسالار است در جامعه گذشته ژاپن نیز به چشم می خورد اما با شروع صنعتی شدن جامعه زن بتدریج وارد عرصه اجتماع شده است نیاز به خروج زن از منزل و حضور او در عرصه تولید و خدمات به عنوان یک نیروی کار آغازگر بسیاری از تحولات بوده است.

اما حالا وضعیت آنقدر تغییر کرده که بيشتر مردان ژاپني از همسرانشان براي هزينه هاي خانه، خرجي دريافت مي كنند. اکنون در بيشتر خانه های این کشور، زنان ژاپني اداره هزينه ها و مخارج خانه را در دست دارند و درباره هزينه كردن حقوق همسرانشان تصميم مي گيرند.

تازه ترين تحقيقات در ژاپن نشان مي دهد، مردان ژاپني هرماه به طور كامل حقوق خود را در اختيار همسرانشان قرار مي دهند و در صورت لزوم از زنان خرجي و پول جيبي دريافت مي كنند. قضیه آنقدر جدی و جالب است که زنان ژاپني به مردان خود پيش از رفتن به سر كار غذا مي دهند تا مردان هوش خوردن غذا در بيرون خانه را نیز نکنند.

برخی از مردان ژاپني نیز اعتراف می کنند که براي گرفتن خرجي بيشتر از همسرانشان، با آنها چانه زني مي كنند تا بتوانند چند "ین" بیشتر خرج کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.