با توجه به تمايل مردم به مصرف شيريني و شکلات حمايت از صنعت شيريني و شکلات کام توليدکنندگان را شيرين مي کند.

افرندي توليدکننده شيريني و شکلات در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود:‌ صنعت شيريني و شکلات يکي از صنايع پيشرو صنايع غذايي کشور محسوب مي شود و قابليت ارزآوري زيادي هم دارد.

وي افزود: با توجه به تمايل مردم به مصرف شيريني و مشکلات افزايش روزافزون کارخانه هاي شکلات سازي را شاهد هستيم که اين افزايش نيازمند حمايت هاي همه جانبه مسئولين است.

افرندي تصريح کرد:‌ ظرفيت توليدي صنعت شکلات سازي در کشورمان بسيار بالا است و بيش از 30 درصد از کل صادرات صنايع غذايي کشورمان را به خود  اختصاص داده است.

وي تاکيد کرد: کشورمان ايران با توجه به قابليت هايي از جمله دانش فني و استفاده از تکنولوژي هاي روز مي تواند  جايگاه مهمي را در بين بازارهاي جهاني داشته باشد.

وي افزود: صنعت شکلات سازي علاوه بر قابليت ارزآوري پتانسيل فراواني در خصوص اشتغالزايي دارد و با توجه به دارا بودن پتانسيل هاي فراوان در اين صنعت اما هيچگونه حمايتي از توليدکنندگان صورت نمي گيرد و توليدکنندگان براي ادامه توليد با مشکلاتي روبرو هستند.

وي خاطرنشان کرد: براي افزايش صادرات غيرنفتي دولت بايد با ارايه تسهيلات،‌ مشکل نقدينگي توليدکنندگان را حل کند تا اين صنعت جايگاه خود را در صنايع غذايي پيدا کند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار