رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات از راه‌اندازي موتورجست‌وجو ایرانی با نام فخر و فجر خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، علي حكيم جوادي امروز در نشست خبری خود با اشاره به دستاوردها و فعاليت‌هاي سازمان فن‌آوري اطلاعات گفت: زمينه سازي‌ها صورت گرفته كه كاربران بتوانند از منابع داخلي استفاده كنند اما برخي تصميم گيري‌ها هم در سطوح ديگري صورت مي‌گيرد و به شكل قانون به ما ابلاغ مي‌شود كه دراين زمينه ما موظف به اجراي قانون هستيم.
وی افزود: بحث كارشكني‌هاي گوگل موضوع جديدي نيست و اگر از نظر كاربران هم قضيه را درنظر بگيريم، ممكن است برخي انتقاداتي كه نسبت به فيلتر شدن اين سايت صورت مي‌گيرد، درست باشد.
 رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات در پاسخ به سوالي كه درباره فيلترينگ جي‌ميل مطرح شده بود اظهار كرد: ‌وظيفه ما ايجاد زيرساخت‌هاي اصلي و آماده سازي شرايط براي كاربران است.
وي خاطرنشان کرد: اكنون بايد تلاش شود تمهيدات لازم فراهم شود تا در داخل كشور نيازهاي كاربران به يك پست الكترونيكي قوي برطرف شود.
وی در خصوص راه اندازی موتورهای جست و جوی ایرانی گفت: از مدتي قبل پروژه‌اي به نام فخر و فجر را در سازمان فن‌آوري اطلاعات آغاز كرده بوديم تا بدين ترتيب موتور جست‌وجو و پست الكترونيك ملي جديدي به مردم ارائه كنيم. اكنون هم مجوز تاسيس و بهره‌برداري از اين موارد ابلاغ شده و ما اميدواريم در آينده‌اي نزديك اين موتور جست‌وجو و پست الكترونيكي در خدمت كاربران قرار گيرد./ز

برچسب ها: موتور ، فخر ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار