همزمان با حضور دهها هزار بحريني در تظاهرات عليه رژيم آل خليفه و اقدام نظاميان اين رژيم به سرکوب آنان، آيت الله شيخ عيسي قاسم گفت قيام ملت اين کشور تا پيروزي ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه المنار ؛‌ دهها هزار بحريني ديروز به دعوت مخالفان بحريني در تظاهرات مسالمت آميز در منامه و مناطق مختلف بحرين  شرکت کردند و آزادي بازداشت شدگان سياسي را در زندانها خواستار شدند.

آيت الله شيخ عيسي قاسم از علماي برجسته شيعيان بحرين در خطبه هاي نماز جمعه تأکيد کرد بهاي سنگيني که ملت بحرين مي پردازد بر پافشاري ملت اين کشور براي ادامه اعتراضاتش به منظور تغيير در کشور مي  افزايد.

انور زينب گزارشگر شبکه المنار گفت بحريني ها ديروز با پرچمهاي بحرين در مناطق مختلف اين کشور تظاهرات کردند .

جمعيتهاي مخالف به اين راهپيمايي دعوت و دهها هزار نفر در آن شرکت کرده بودند.
آنها با دادن شعارهايي خواستار تغيير و همچنين آزادي بازداشت شدگان سياسي بودند.
احلام خزاعي رئيس اداره ا مور زنان در جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين گفت:« ما با اين اعتراضات خواستار گفتگوي سياسي موثر هستيم و دنبال اصلاحات صوري نيستيم ».
نبيل تمام عضو جمعيت اقدام دموکراتيک نيز گفت :« من از همه ملت بحرين از بزرگ و کوچک و از شيعيان و سني ها مي خواهم راهپيمايي کنند. اين خواسته‌ها بالاخره يک روز تحقق خواهد يافت».

رضي موسوي معاون دبير کل جمعيت اقدام دموکراتيک گفت:« بي اعتمادي بسيار شديد است و نظام بايد حسن نيتش را با آزاد کردن بازداشت شدگان و فعالان سياسي ثابت کند ».انور افزود نيروهاي امنيتي حکومت براي جلوگيري از ورود جمع گسترده تظاهرکنندگان به مکان تعيين شده، همه راههاي منتهي به ميدان شهدا را بستند.

نيروهاي امنيتي با راهپيماييهايي که پس از نماز جمعه در نويدرات و سماهيج برگزار شد مقابله و از گازهاي ساچمه‌اي و گازهاي اشک آور استفاده کردند.

ملت بحرين به برگزاري راهپيمايي شبانه ادامه مي دهد و ديشب نيز در بلاد قديم ،ابوصيبع و شاخوره تظاهرات برگزار شد و تظاهرکنندگان ادامه بازداشت فعالان سياسي را محکوم کردند و نيروهاي امنيتي نيز به زور متوسل شدند.در مناطق ديگر بحرين تظاهرات برگزار شد .

آيت الله شيخ عيسي قاسم گفت:« بهاي سنگيني که ملت بحرين در مقابله با سرکوبگري حکومت مي پردازد بر پافشاري مردم براي ادامه اعتراضاتش براي تغيير مي افزايد».

وي گفت :« ملت به خواست الهي تا زماني که به حقوق و عزت و آزادي و کرامتش دست نيابد از مسير اعتراضي خود باز نخواهد گشت و اين مسير بايد تا پيروزي ادامه يابد».

شيخ علي سلمان رئيس جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين در واکنش به اقدام يک دادگاه بحريني در تبرئه دو پليس درخواست کرد يک دادگاه بي طرف و مستقل به رياست سازمان ملل متحد تشکيل شود تا به همه شکايتهاي مربوط به حوادث کنوني رسيدگي کند.

برچسب ها: بحرین ، قیام ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار