مدیر جهادكشاورزی شهرستان شاهرود گفت : همزمان با شروع فصل پاییز كار برداشت ارقام انگور سرخ فخری شاهرود معروف به انگور زمستانی از تاكستانهای این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ محمدرضا قاسمی' افزود : این ارقام كه در كشور منحصر به فرد است و قابلیت نگهداری طولانی مدت تا بیش از شش ماه در سردخانه ها را دارد به تدریج تا فروردین ماه آینده به بازار مصرف عرضه می شود.

مدیر جهادكشاورزی شهرستان شاهرود اظهار داشت : حدود سه هزار و چهارصد هكتار از باغ های این شهرستان به كشت انگور اختصاص دارد كه بیش از دو هزار و 900 هكتار آن بارور و بقیه نهال است.

وی افزود: از مجموع تاكستان های بارور این شهرستان ، بیش از دو هزار و 400 هكتار به انگور سرخ فخری شاهرودی و 500 هكتار آن به سایر ارقام انگور تابستانی اختصاص دارد.

مدیر جهادكشاورزی شهرستان شاهرود از افزایش حدود 20 درصدی این محصول در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و افزود : مساعد بودن وضعیت آب و هوا، بارندگی مناسب، كمبود آفت در منطقه و كمك به تغذیه و اصلاح باغ های انگور از عوامل افزایش تولید این محصول است.

قاسمی گفت : كار برداشت ارقام انگور تابستانی شامل خلیلی،عسگری،لعل،شاهانی، ریش بابا،صاحبی و ... رو به پایان است و پیش بینی می شود تا پایان برداشت در مجموع بیش از 52 هزار تن انگور از باغات شهرستان شاهرود برداشت شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.