زمينه هاي نظارت بر توليد و واردات صنعت اسباب بازي بايد در کشور بيش از گذشته پيگيري شود.

فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: از زمان آغاز به کارگيري شوراي نظارت بر اسباب بازي که مهمترين وظيفه اش نظارت بر واردات اسباب بازي ها بود 10 سال مي گذرد اما به نظر مي رسد در 10 سال گذشته اقدامي که در زمينه توليد اسباب بازي به صورت صنعتي و علمي به چشم بيايد انجام نشده است.

وي افزود: در ايران صنعت اسباب بازي به معناي واقعي در جايگاه خود قرار ندارد و ما هنوز در اين زمينه مصرف کننده هستيم چرا که هنوز براي طراحي اسباب بازي در ايران نيروي انساني متخصص وجود ندارد.

آقاميري با اشاره به ميزان توليد اسباب بازي در کشور گفت: توليدات اسباب بازي به دليل نداشتن پيش زمينه هاي کافي به قدري در کشور ناچيز است که تيراژ آنها گاهي به 2 هزار يا 5 هزار در سال مي رسد.

اين ميزان در حالي است که در ايران نزديک به 15 تا 17 ميليون کودک و نوجوان وجود ندارد.

وي تاکيد کرد: ما توان توليد مواد اوليه اسباب بازي را در کشور داريم زيرا عمده اين مواد از محصولات پتروشيمي هستند که مي توانيم آنها را در کشور توليد کنيم اما در اين صنعت با کمبود طراحي و سرمايه گذاري مواجه هستيم.

آقاميري تصريح کرد: براي حل اين مشکل نياز به يک سند جامع براي ارتباط و هماهنگي دستگاه هاي مرتبط با توليد اسباب بازي کودکان از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ،‌ شوراي نظارت بر اسباب بازي هستيم./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار