مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ورود 33 محموله کالای خارجی غیر استاندارد به کشور از طریق مبادی ورودی استان خوزستان جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛رضا دهدشتی زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین ومقررات سازمان ملی استاندارد ایران به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره کل بر تمام اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را دارند نظارت می کند.

وی تصریح کرد: براین اساس تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشوربرای کالاها صادر می شود و در غیر این صورت تمام محموله های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع  شوند.

دهدشتی با بیان اینکه در این راستا از ابتدای سال تاکنون از ورود 33 کالا جلوگیری شده، افزود: این کالاها به ارزش 358 هزار و253 دلار بوده اند که به علت عدم انطباق کالا با استانداردهای مربوطه از ورود آنها جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه این کالاها در بخشهای مکانیک و فلزشناسی، اسباب بازی، برق و الکترونیک، لوازم برقی، مواد شیمیایی و صنایع نساجی و چرم بوده، گفت: عمده این کالاها ساخت کشور چین و مبدأ حمل نیز کشور چین بوده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان همچنین از آزمون بیش از 10 هزار و 500 قلم کالا در استان خبر داد و افزود: کالاهای مختلفی از قبیل لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و شیمیایی، مصالح ساختمانی و ... در آزمایشگاههای همکار مورد تایید صلاحیت و آزمون قرار می گیرند.

وی گفت: از این تعداد 358 نمونه توسط اداره کل  استاندارد خوزستان و بیش از 10هزار نمونه توسط آزمایشگاه های همکار تائید صلاحیت شده، مورد آزمون قرار گرفته است.

دهدشتی زاده تصریح کرد: از کالاهایی مورد آزمون قرار گرفته، تعداد 10هزار و 186 نمونه  با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 544 نمونه نیز مردود اعلام شده است./س


برچسب ها: جلوگیری ، کالا ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.