معاون امور معادن و اكتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: بزرگترین معدن سولفات سدیم خاورمیانه با ذخیره 133 میلیون تن در این استان قرار دارد.

  حسنی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این معدن در دریاچه میقان اراك واقع شده و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای 300 نفر به طور مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود.

وی، خواستار انجام اقدامات لازم برای واگذاری این معدن شد و گفت: واگذاری معادن با ذخایر بالا طبق قانون از سوی هیات وزیران انجام می شود.

معاون امور معادن و اكتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی ادامه داد: با بهره برداری از این معدن میزان برداشت سولفات سدیم استان مركزی حداقل به 10 برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت كه این مهم ارزآوری بالایی را برای كشور به همراه خواهد داشت.

حسنی اضافه كرد: هم اكنون یك معدن با بیش از 600 هزار تن ماده معدنی سولفات سدیم و میزان برداشت 150 هزار تن ماده فرآوری شده در استان فعالیت دارد.

سولفات سدیم به عنوان ماده اصلی در تولید پودرهای شوینده كاربرد دارد و هم اكنون نیاز كارخانه های كشور به آن از استان مركزی تامین می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.