سردار نقدی ریس سازمان بسیج مستضعفان با ابراز گلایه از به تصویر نکشیدن حقایق جنگ گفت:متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم تمامی حقایق جنگ را به تصویربکشیم،چرا تابه امروز فیلمی برای شهید همت ساخته نشده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به کرمان، شب گذشته چهارمین نشست تخصصی باز تعریف سینمای دفاع مقدس با حضور سردار نقدی ریس سازمان بسیج مستضعفین کشور، محمد خزاعی، محسن علي اکبری، محمدرضا شرف الدین، محمدعلی باشه آهنگر، و جمع کثیری از اهالی رسانه و هنرمندان در تالار مشتاق هتل پارس برگزار شد.
در ابتدای این نشست سردارنقدی گفت: امروز حدود 120 شبکه و رسانه خارجی در حال فیلمسازی علیه ایران هستند تا تصویری غیرواقعی را از ایران نمایش دهند.
وی به فرسودگی شهرک سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهرک سینمایی دفاع مقدس تنها جای ممکن برای ساخت آثار این حوزه از سینما است اما طی این سالها امکانات این شهرک بسيار فرسوده شده است.
وی تصریح کرد: از اواخر امسال کار را شروع می کنیم و در آینده ای نه چندان دور شهرک دفاع مقدس متفاوتی خواهیم داشت.
سردار نقدی همچنین به اهمیت جنگ 8 ساله و دفاع از مرز خاک اشاره کرد و ادامه داد: امروز فرزندان نسل جدید تشنه دانستن هستند، ما دفاع مقدسی باشکوه و پر عظمت داریم، آیا ما توانسته ایم این عظمت ها را به تصویر بکشیم.
ریس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی به کارنامه کاری سینمای دفاع مقدس نگاه می کنم می بینم سوژه های بسیاری برای به تصویر کشیدن داریم اما متاسفانه هنوز حقایق سینمای دفاع مقدس را بازگو نکرده ایم، برای کدام عملیات فیلم ساخته ایم، چرا تاکنون فیلمی برای شهید همت ساخته نشده است و بالاخره امروز شرایطی فراهم شده تا فیلمی برای شهید چمران ساخته شود در صورتیکه سال ها قبل باید چنین اتفاقی صورت می گرفت.
وی افزود: امروز فیلم هایی که به اسم نقد کردن ساخته می شود فقط نقاط تاریک را نشان می دهند.
در ادامه این نشست محمدعلی باشه آهنگر کارگردان فیلم سینمایی "ملکه" خطاب به سردار نقدي گفت: امروز فیلمسازان ما در این راه دچار مشکلات فراوان هستند که به حمایت و کمک شما نیاز دارند، شما ما را می شناسید اما نمی دانم چرا مسول دفتر شما ما را نمی شناسد. معترض هستم برای اینکه هنگام ساخت فیلم سینمایی "ملکه" تانک در اختیار من قرار ندادید اما اگر قرار ایس برای سینمای دفاع مقدس که پول آب و برق آن مال مردم است بخواهیم قدم برداریم و فیلمی بسازیم باید به ما اعتماد کنید.
وی بیان کرد: ما هم دلمان برای این مملکت می سوزد، مگر می شود ما به شهدا خیانت کنیم فقط کافیست که به ما اعتماد کنید.
در ادامه سردار نقدی تصریح کرد: من در مورد فیلم شما قضاوت نکردم، هرکس می خواهد فیلمش را برای این سینما بسازد قضاوت در مورد فیلم ها با خود دوستان شما است.
در ادامه باشه آهنگر به تحریم اسکارتوسط وزیر اشاره کرد و ادامه داد: چرا ما اسکار را می بینیم اما سایر چیزها را نمی بینیم اگر قرار نیست در اسکار شرکت کنیم ريیس جمهور نیز نباید به نیویورک می رفت.
سردار نقدی در ادامه تصریح کرد: ما نیز در این خصوص صحبت کرده ایم که نباید مقرسازمان ملل در کشوری باشد که به همه دنیا ظلم و خیانت می کند.
سردار نقدی به جانبازی که 28 سال روی تخت خوابیده است اشاره کرد و گفت: حرف زدن آسان است اما عمل کردن مشکل بیاید یک روز خودمان را جای جانبازی که 28 سال روی تخت دراز کشیده است بگذاریم و ببینیم او چه می کشد او نیز از ما انتظاراتی دارد او می گوید ما فداکاری و از خود گذشتگی کردیم که امروز اینطور بشود باید این زمینه حواسمان بیشتر جمع باشد که چه می کنیم./ي2
برچسب ها: سینما ، دفاع ، مقدس ، سردار نقدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
یه گزارش بگیرید از دانشکده هنر انقلاب بسیج که الان بیش از یک سال از فارغ التحصیلی دانشجوهاش میگذره ولی هیچ مدرک دانشگاهی بهشون ندادند
همین جناب سردار نقدی هم در جریانند و وعده حل مشکلاتش را داده بودند
دانشجوهای بیچاره گیر مدرک تحصیلیشونن که ۴ سال براش زحمت کشیدن و هزینه کردن
خیلی هم اعتراض کردن ولی صداشون به جایی نرسید
بزرگترین اساتید کارگردانی و نویسندگی کشور هم براشون تدریس کردن
آخرین اخبار