رئیس‌ کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ما در صدد به روز کردن داوران بین‌المللی خود هستیم به طوری که قرار نیست یک نفر داور بین‌المللی مدام در لیگ تراز اول قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /فریدون اصفهانیان گفت: قوانینی که سال‌های قبل در راستای فعالیت داوران تنظیم شده بود آن چنان کارایی لازم را نداشت که ما الان آیین‌نامه را تنظیم کردیم.

وی افزود: این آیین‌نامه باید در هیات رئیسه مصوب شده و بعد از مصوب شدن وظایف دپارتمان و کمیته داوران نیز مشخص می‌شود.

رئیس‌ کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ما به دنبال اجرای کامل قوانین جدید داوری هستیم به طوری که هیچ اختلاف نظری بین اعضا و کمیته داوران و دپارتمان وجود ندارد. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در راستای یک آیین‌نامه حرکت می‌کنند.

اصفهانیان با بیان اینکه در اساسنامه دپارتمان داوری کار اجرایی انجام می‌دهد و کار اجرایی نیز زیر نظر دبیرکل فدراسیون فوتبال انجام می‌شود افزود: چون این آیین‌نامه مصوب نشده بود، بدون آیین‌نامه مشخص کمیته داوران فعالیت می‌کرد در حالی که کمیته باید بر اساس آیین‌نامه مصوب فعالیت کرده و وظایف هر یک از اعضا نیز در این زمینه قانونی و معلوم باشد.

وی گفت : دبیرخانه کمیته داوری یعنی همان دپارتمان است که کمیته داوران سیاست‌گذاری کلان را انجام می‌ دهند و مسئولان در راستای سیاست‌های کمیته داوران باید انجام وظیفه کنند.

رئیس‌ کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: به عنوان کار اجرایی روزی هشت ساعت در دپارتمان کار عملیاتی صورت می‌گیرد و به خاطر آنکه همیشه حضور اعضا در مجموعه محرز است کار اجرایی را با همراهی کمیته داوران عهده‌دار هستند.

اصفهانیان در ادامه به وجود داوران جوان، با انگیزه و آینده‌دار اشاره کرد و گفت: این جوانگرایی به این خاطر صورت گرفته است که دیگران فکر نکنند هر کس وارد لیست داوران داوری شد مادام‌العمر فعالیت خواهند کرد بلکه هر کس به اندازه لیاقت و شایستگی‌اش در لیست باقی می‌ماند و آنهایی که ضعیف شده‌اند یا فرصت را از دست داده‌اند طبیعی است که از لیست خارج شده و افراد جدید وارد لیست داوری بین‌المللی شوند./ب

برچسب ها: به ، روز ، شدن ، داوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.