نماینده مردم‌الیگودرز در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: جشن‌های «زیرسایه خورشید» نقش مهمی در ایجاد یک شناسنامه فرهنگی ایده‌آل در کشور دارد، زیرا جشنواره‌ها مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که می‌توانند مسائل و مشکلات و نقاط ضعف و قوت را به خوبی مطرح كنند.

محمدتقی توکلی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این‌که نقش جشن‌های مردمی«زیرسایه خورشید» در کشور قابل توجه است، اظهارداشت: هر چه بیشتر به سمت فرهنگ‌سازی و استفاده از تمدن و فرهنگ خود گام برداریم، در شناساندن توانمندی و تمدن کشور به مردم داخل و حتی خارج از کشور موفق‌تر خواهیم بود.

وی، افزود: جشنواره‌ها مهم‌ترین ارگان‌هایی هستند که می‌توانند مسائل، مشکلات و نقاط ضعف و قوت را به خوبی مطرح كنند.

توکلی، با اشاره به برگزاری جشن‌های مردمی«زیرسایه خورشید» در کشورهای دیگر گفت: از گذشته ایران اسلامی آماج حملات فرهنگی بسیاری بوده و اخیراً نیز تبلیغات سوئی علیه ایران و دین مبین اسلام در برخی کشورهای دنیا صورت گرفته است.

نماینده مردم‌الیگودرز در مجلس‌شورای‌اسلامی، ادامه‌داد: برگزاری این جشن‌ها در دیگر کشورها سبب ایجاد روابط مسالمت‌آمیز و شناساندن فرهنگ دینی و اسلامی ما به آنان می‌شود و در آشنایی آنان با کشور ایران تأثیر به‌سزایی دارد.

وی با بیان این‌که امروز استفاده از فضای مجازی در دنیا حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: به‌دلیل الکترونیکی شدن بسیاری از امکانات و همچنین صرفه‌جویی در وقت، اکثر دنیا از فضای مجازی استفاده می‌کنند و می‌توان گفت که امروز فضای مجازی مهم‌ترین فضای مورد استفاده در دنیا است.

توکلی افزود: بر این اساس وارد شدن در عرصه فضای مجازی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف و آرمان‌های مورد نظر یاری نماید.

نماینده مردم‌الیگودرز در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به تأثیر این جشن‌ها در عرصه جنگ نرم بیان‌کرد: هر اقدامی که برای مقابله با جنگ نرم صورت بگیرد، علاوه بر بحث تبلیغی و اطلاع‌رسانی آن، سبب آگاهی مردم از وضعیت و شرایط کنونی می‌شود.

وی، در خصوص چگونگی ارائه مفاهیم رضوی به دانشجویان خارجی حاضر در کشور اظهارداشت: ورود دانشجویان خارجی و مشارکت آنان در این برنامه سبب ایجاد توجه بیشتر در آنان و همچنین آشنایی آنان با مفاهیم و اهداف مورد نظر می‌شود./ب


برچسب ها: جشن ، سایه ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.