عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه پيشنهادم به رئيس جمهور اين است که مديران ناتوان را بدون تعارف و تعصب عزل کند، گفت: بانک مرکزي در صيانت از ارزش پول ملي کشور ناتوان بوده و به همين دليل صحبت‌هاي فرعي را مطرح مي‌کند و افزايش قيمت‌ها به مردم فشار مي‌آورد.

مويد حسيني‌صدر نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مجلس باشگاه خبرنگاران درباره سياست‌هاي ارزي دولت براي افزايش يارانه نقدي مردم اظهار داشت: بانک مرکزي در صيانت از ارزش پول ملي کشور که وظيفه اصلي آن است، ‌ناتوان بوده و به همين دليل صحبت‌هاي فرعي را مطرح مي‌کند، لذا در حال حاضر نقدينگي بسيار زيادي در دست مردم است و به جاي افزايش يارانه نقدي،‌دولت بايد قيمت‌ها را کنترل کند.

عضو کميسيون انرژي مجلس افزود: به واسطه سياست‌هاي غلط، مردم به احتکار ارز و طلا روي آورده‌اند و رقم طلايي که وارد کشور شده فوق‌العاده بالاست زيرا به اندازه 10 سال طبيعي،‌ طلا وارد کشور شده و از سوي ديگر با قيمت ارز اينگونه بازي مي‌شود که نشان‌دهنده ناتوان‌بودن مديران اقتصادي به خصوص بانک مرکزي در کنترل قيمت ارز است.

وي تصريح کرد: پيشنهادم به رئيس جمهور اين است که فوراً با اهل فن و افراد کارشناس مشورت کند و مديران ناتوان را بدون تعارف و تعصب عزل کند زيرا متاسفانه کنترل اين قضيه از دست دولت در حال خارج‌شدن است و افزايش قيمت‌ها به مردم فشار مي‌آورد.

حسيني صدر گفت: افزايش يارانه نقدي به جز شتاب‌بخشيدن به افزايش قيمت‌ها و تشديد مشکلات ثمري نخواهد داشت، لذا دولت مي‌تواند آن پول را به شکل ديگري به اقشار آسيب‌پذير کمک کند که مجلس نيز با اين موضوع موافق است.

وي درباره استيضاح وزير ورزش و جوانان و غفلت وزارتخانه مربوطه در رسيدگي به بخش جوانان اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان کار خاصي انجام نداده، پروژه‌هاي ورزشي کشور نيز متوقف هستند و به ورزش مناطق محروم رسيدگي نمي‌شود و اين وزير نتوانسته حاکميت خود را در آنجا تثبيت کند لذا در کل، عملکرد وزارت ورزش ضعيف ارزيابي مي‌شود و فکر مي‌کنم استيضاح وزير ورزش در صحن مجلس راي بياورد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حسینی ، بانک ، پول ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار