"محمد علي باشه آهنگر" كارگردان فيبلم سينمايي "ملكه" با حضور در برنامه هفت با اشاره به لمس و درك خود از تمام زواياي جنگ گفت: "ملكه"‌ يك ايده بوده و پاي آن خواهم ايستاد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران؛ ويژه برنامه هفت كه در هفته دفاع مقدس به مناسبت جشنواره فيلم مقاومت در كرمان به مدت 4 شب از شبكه سه سيما مهمان خانه‌هاي مردم است، بامداد روز پنج‌شنبه 6 مهر با اجراي "محمود گبرلو "به روي آنتن مي‌رود.
در بخش اول برنامه "محمد حميدي مقدم " (مسئول امور بين‌الملل جشنواره فيلم مقاومت)، "محمد كاسبي" (بازيگر)، "محمد علي باشه آهنگر(" نويسنده و كارگردان ) و "جمال شورجه" ( نويسنده و كارگردان) از مهمانان بخش‌هاي مختلف برنامه هفت بودند.
"محمد كاسبي" بازيگر در خصوص فيلم‌هاي دفاع مقدس گفت: سينماي دفاع مقدس با  سينماي ملي متفاوت است و زماني كه پسوندي با نام دفاع در پشت كلمه مقدس قرار مي‌گيرد به طور حتم هدف دفاع از امري مقدس است كه آن امر مقدس كيان سرزمين ايران است.
وي ادامه داد: همان‌گونه كه در عرصه فيزيكي جنگ شكل گرفته بود بايد عاشق ايران باشيم تا در مقابل دشمن دفاع كرده و بتوان آثاري در خور دفاع مقدس به وجود بياوريم و اگر صرفاً فيلم ساز باشيم اثرت در اين عرصه مي‌لنگد.
كاسبي تصريح كرد: سينماي دفاع مقدس رنگ و بوي خاصي دارد در سينماي دفاع مقدس تماشاگر بايد بعد از تماشاي فيلم حس سلحشوري در او ايجاد شده باشد.
وي عنوان كرد: سينماي دفاع مقدس يك لحظه هم نبايد شعله‌ي حرارت و حراست از سرزمين را كم كند.
"محمد علي باشه آهنگر" كه با فيلم ملكه در جشنواره مقاومت حاضر شده در خصوص فيلم‌سازي در عرصه دفاع مقدس گفت:‌همانگونه كه وارد جنگ شدم در عرصه سينما نيز به گونه‌اي متفاوت وارد شدم و شايد همين بسياري را آزار مي‌دهد.
وي افزود: ما در خود جنگ بوديم و هنگام محاصره و ياشكستن محاصره حضور داشتيم و همچنين تمام فصول و شب و روز جنگ را ديديم و هيچ‌كدام از اينها تاثيري انتخابي ما نگذاشت.
آهنگر ادامه داد: افرادي كه شاهد مقطعي از جنگ بودند ازيك زاويه جنگ را ديده ولي زماني كه من تمام زواياي مختلف جنگ لمس و درك كردم به طور قطع متوجه تمام زواياي جنگ مي‌شوم.
باشه آهنگر اظهار داشت:‌افرادي كه قائل به سينماي كلاسيك بوده و شخصيت محور، ماجرا محور هستند وجود ايده در مسير فيلم را نمي‌پسندند و به اعتقاد آنها قصه بايد در مسير فيلم باشد ولي براي من ايده مهم است چرا كه كمبود ايده در زمينه دفاع مقدس وجود دارد.
وي اظهار داشت: "ملكه" يك ايده است و پاي آن خواهم ايستاد و با جان سختي عقب نشيني نمي‌كنم و فيلم بعدي من هم در همين زمينه خواهد بود.
وي خاطر نشان كرد:‌اگر نگاهي نو در حوزه دفاع مقدس ورود كند نبايد رفتاري كه با برخي تكنولوژي‌ها داريم در اين حوزه نيز داشته باشيم فيلم بايد ارجاعات روح باشد./ص
برچسب ها: برنامه ، هفت ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار