باشه آهنگر گفت: ساخت فیلم های جنگ سخت است و من به شخصه در تولید این فیلم با مشکلات فراوانی مواجه شدم.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران حاضر در کرمان شب گذشته نشست نقد و بررسی فیلم "ملکه" با حضور عوامل این فیلم  برگزار شد.
رضا درستکار منتقد سینمای ایران در این نشست گفت: فیلم سینمایی "ملکه" از همه کلیشه هایی که در گذشته در فیلم های سینمایی وجود داشته عبور کرده است و تصویری بدیع به دست ما داده است. اما معتقدم که اگر نیم ساعت از فیلم در تدوین مجدد حذف می شد به مراتب بهتر بود چراکه معتقدم این فیلم مانند جواهری است که در تلی از از خاکستر افتاده است بنابراین مشکل اساسی فیلم تدوین این اثر سینمایی است.
وی در ادامه افزود: از همین رو معتقدم که این فیلم با تدوین مجدد می تواند ارتباط بهتری با بیننده برقرار کند چراکه هریک از کاراکترهای این فیلم قابلیت این را دارد که در ذهن مخاطب جا باز کند و مطمئن هستم که اگر این اتفاق بيفتد و بیننده تدوین مجدد این اثر سینمایی را ببیند می توان گفت که امروز با اثری درجه یک سینمایی مواجه هستیم.
در ادامه این نشست محمد علی باشه آهنگر در پاسخ به رضا درستکار گفت: درباره تدوین مجدد این فیلم دو نظر متفاوت وجود دارد، به این معنا که برخی با تایم و تدوین فعلی موافق هستند. عده دیگر هم نقطه نظر آقای درستکار را داشتند و حال اینکه 15 دقیقه از آنچه بیننده از این فیلم در حال حاضر می بیند حذف شده است و شاید به دلیل دلبستگی هایی که به این فیلم دارم دوست ندارم پلانی از این اثر سینمایی کوتاه کنم.
وی در تکمیل صحبت های خود افزود: فضای درام این فیلم در اصل 160 دقیقه است.فیلم در شهری سوخته، فضای ایزوله، شخصیت های تنها می گذرد بنابراین ریتم روانی فیلم می طلبید تا فضایی کشنده را در ملکه به تصویر بکشم. بنابراین اگر در فضای فعلی جنگ در فیلم چنین فضای تنهایی وجود نداشت طبیعتا این ریتم کند و کشنده ایجاد نمی شد.
در ادامه این نشست میلاد کی مرام بازیگر نقش سیاوش در این فیلم سینمایی با اشاره به کم وکیف حضور خود در "ملکه" گفت: این فیلم دومین تجربه من در عرصه بازیگری بود. نقش سیاوش هم مانند هر فیلمنامه ای به من پیشنهاد شد زمانی که فیلمنامه را مطالعه کردم متوجه نگاه خاص نویسنده به پدیده جنگ شدم از سوی دیگر زمانی که عوامل فیلم دیدم یقین پیدا کردم که فیلم خوبی خواهد شد.
وی در ادامه به شناخت خود از کاراکتر سیاوش اشاره ه کرد و گفت: خیلی زمان برای آغاز کار نداشتم و باید در فضای فیلم قرار می گرفتم از همین روز4 روز زودتر به آبادان رفت تا در فضای فیلم قرار بگیرم.
کی مرام ادامه داد: من تصور دیگری از کاراکتر سیاوش در ذهن خود داشتم اما وقتی غلام ضرغانی کسی که قرار بود نقشش را بازی کنم از نزدیک دیدم متوجه شدم که تصویر ذهنی با حقیقت این کاراکتر متفاوت است.
درادامه نشست مالک سراج بازیگر دیگر این فیلم که خود او آبادانی نیز هست، گفت: نقش من در طول فیلم گسترده نبود اما کسی را که نقش اش را بازی می کردم را از  نزدیک می شناختم. همچنین خود من هشت سال در جنگ حضور داشتم و از نزدیک آن دوران را درک کرده بودم بنابراین با توجه به حضور کوتاه خود نقشم را دوست داشتم.
حامد حسینی برادر ابوالقاسم حسینی تهیه کننده این فیلم که چندی پیش به رحمت خدا رفت درباره مراحل تولید این اثر سینمایی گفت: پروسه تولید در آثار سینمایی سخت است و فیلم ملکه بسیار سخت تر بود چراکه با یک اثر سینمایی ویژه روبرو بودیم. یکی از ویژگی های ابوالقاسم این بودکه درکارخود بسیار پر قدرت بود و بیست و سه سال سابقه فعالیت در حوزه مدیریت فیلم های دفاع مقدس را داشت از همین رو به کلیه مراحل ساخت این فیلم علاقه داشت و با علاقه انجام می داد.
وی در ادامه افزود: با این اوصاف با توجه به صحنه های مختلف فیلم هر بیننده ای به درستی متوجه پروسه تولید سخت این فیلم پی می برد بنابراین باید بسترمناسب برای خوب دیده شدن این فیلم فراهم شود.
باشه آهنگر در تایید صحبت های این جانشین مدیر تولید گفت: ساخت فیلم های جنگ سخت است و من به شخصه در تولید این فیلم با مشکلات فراوانی مواجه شدم اما حرف و حدیث هایی بسیاری بر سر محتوای اثر وجود داشت و البته در این راه با ناروایی های بسیاری مواجه شدم که البته من همه را به خدا سپردم.
این کارگردان در ادامه افزود: البته تمام این نارواها موجب می شود که مسئولیت من بیشتر شود چراکه سینمای من همین است و من نمی توانم مسیر دیگری را غیر از "فرزند خاک"، " بیداری رویاها" و "ملکه" را طی کنم. جنس سینمای من همین است و شاید فیلم بعدی من پاندولی بین "ملکه" و "فرزند خاک" باشد. ازهمین روبه هیچ عنوان نمی توانم مسیر دیگری غیراز آنچه انتخاب کرده ام را طی کنم. /ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار