بنياد علمي و فرهنگي بوعلي‌سينا و دانشگاه پزشكي ايالت خودمختار سين كيانگ چين، موافقت‌نامه همكاري علمي و فرهنگي امضا کردند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ در اين موافقت نامه كه به امضاي آيت‌ا... غياث‌الدين طه‌محمدي، رئيس بنياد بوعلي‌سينا و خالمراد غفور، رئيس دانشگاه پزشكي سين كيانگ رسيد، طرفين براي استفاده از توانمندي‌هاي علمي و فرهنگي در زمينه اجراي پروژه‌هاي علمي، تبادل اطلاعات و امكانات برگزاري نمايشگاه‌ها و سمينارها، سفرهاي تحقيقاتي و آموزش‌هاي كاري، توافق كردند.
انتشار كتب و نشريات تخصصي مرتبط با ترويج و اشاعه طب سنتي و استفاده از گياهان دارويي و نيز شناخت، معرفي و بزرگداشت شخصيت و آثار ابن‌سينا و ديگر دانشمندان حوزه پزشكي ايران اسلامي از ديگر مفاد اين توافق نامه است.
كميته كارشناسي مشترك از طرفين كار پيگيري، نظارت و ارزيابي نتايج اين توافق‌نامه را بر عهده خواهد داشت.
در این سفررئيس بنياد بوعلي سينا در مصاحبه با تلويزيون شهر ارومچي کشورچین، شخصيت شيخ‌الرئيس بوعلي‌سينا را چهره‌اي جهاني و متعلق به همه بشريت دانست.
آيت‌ا... طه‌محمدي كه براي شركت در همايش «پزشكي مدرن، پزشكي چين و پزشكي اويغور» به ايالت سين كيانگ چين سفر كرده بود با اشاره به اينكه ابن‌سينا جزو افراد نابغه‌اي است كه فعاليت‌هاي علمي او، در درمان دردهاي ابناي بشر و رفع مشكلات و گره‌هاي كور جوامع انساني مؤثر بوده است، گفت: جناب شيخ‌الرئيس حسين ابوعلي‌سينا، فرزند اسلام، فرزند مكتب تشيع اهل بيت و فرزند ايران اسلامي، يكي از حكماي بزرگ جهان است كه براي صلح و صفاي نوع بشريت و تسكين درد و آلام همه انسان‌هاي روي زمين قد علم كرده است، لذا آوازه پاكي و طهارت وی، ايمان و تقواي او، حكمت او، فلسفه او، عرفان، منطق و فلكيات او جهان را فرا گرفته است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ابراز اميدواري كرد: با همكاري طبابت اويغوري در اين منطقه بتوان اين شخصيت را به خوبي به جهانيان معرفي كنيم و از نور معرفت وي، همه انسان‌ها در همه شئون زندگي بهره‌مند و نوراني شوند.
آيت‌ا... طه‌محمدي با اشاره به چراغ فروزان ابن سيناپژوهي در ايران در همه ابعاد معرفي و شناخت اين شخصيت جهاني گفت: دنيا بوعلي را فقط در بعد طبابت مي‌شناسد ولي ما در ايران اسلامي در تمام ابعاد كمال بوعلي، او را مي‌شناسيم./س
برچسب ها: بوعلی ، دانشگاه ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.