نیویورک تایمز:محمود احمدی‌نژاد خشم اسراییل، آمریکا، تروریست سوری و طرفداران حقوق هم‌جنس‌بازان را برانگیخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،برخی محورهای خبری منتشر شده در خصوص ایران در پی سفر رئیس جمهور به ایالات متحده در راستای نشست عمومی سازمان ملل به شرح زیر است:

 

 واشنگتن‌پست: ایران؛ اسراییل به بهانه تسلیحات هسته‌ای ایران آمریکا را تهدید می‌کند
[آقای] احمدی‌نژاد گفت نگران اقدام اسراییل نیست، اما حمله آمریکا چیزی است که جدی گرفته خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: مردم، اسراییل را حتی بخشی از یک معادله هم به حساب نمی‌آورند. وقتی شما خود را آماده یک تهدید بزرگتر و عظیم‌تر می‌کنید، آنگاه مطمئنا مسایل و مشکلات کوچک‌تر، چندان مهم به نظرتان نمی‌آیند، [آقای] احمدی‌نژاد گفت ایران آماده مذاکره درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیزش است، اما برخی از دولت‌های آمریکایی فرصت بهبود روابط با ایران را از دست داده‌اند.

 

 واشنگتن‌پست: آقای احمدی‌نژاد اسراییل را یک رژیم ساختگی خواند
وقتی [آقای] احمدی‌نژاد در حال سخنرانی بود، رهبران و وزرای بیش از 100 کشور و نیز سفیر اسراییل در سازمان ملل سالن جلسه را ترک کردند.اما نماینده آمریکا جلسه را ترک نکرد، گرچه او در گذشته وقتی ایران مستقیما اسراییل را مورد حمله قرار می‌داد، سالن جلسه را ترک می‌کرد. [آقای] احمدی‌نژاد در سخنان خود نامی از اسراییل یا آمریکا نبرد، اما هدف او کاملا مشخص بود، وقتی گفت: شاهدیم که برخی از اعضای شورای امنیت با داشتن حق وتو، درخصوص کلاهک‌های هسته‌ای یک رژیم ساختگی سکوت اختیار کرده و در عین حال مانع از پیشرفت دیگر کشورها می‌شوند.

 

 واشنگتن‌پست: سیاست اوباما در قبال ایران تا حدی مفید بوده است، اما برنامه هسته‌ای هنوز ادامه دارد
در حال حاضر دولت اوباما درصدد است هرچه بیشتر فشار بر ایران را افزایش دهد. این حرکت در واکنش به فشار از سوی اسراییل و همچنین کنگره صورت می‌گیرد که مکررا خواهان راهکارهای شدیدتر علیه ایران شده اند. راهکارهایی که ممکن است علاوه بر ایران به دیگر متحدان آمریکا نیز آسیب بزند. اگر چه تحریم‌ها هرگز موفق نبوده‌اند، اما تحلیلگران مستقل معتقدند اندکی آشوب اقتصادی می‌تواند رژیم را به مصالحه وادار کند زیرا حیات خود را در خطر می‌بیند.[آقای] محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در برابر درخواست‌های بین‌المللی برای توقف برنامه هسته‌ای‌اش همچنان مقاوم بود و گفت ایالات متحده تحت قلدری‌های اسراییل قرار گرفته است.

 

 نیویورک‌تایمز: رئیس‌جمهور ایران موجی از خشم در نیویورک به راه انداخت
[آقای] محمود احمدی‌نژاد خشم اسراییل، آمریکا، شورشیان سوری و طرفداران حقوق هم‌جنس‌بازان را برانگیخت. او از آخرین فرصت خود به عنوان رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل استفاده کرد تا اعلام کند هیچ ترسی از حمله اسراییل به تاسیسات هسته‌ای کشورش ندارد، او اسراییلی‌ها را در تاریخ خاورمیانه گذرا خواند و اعلام کرد در درگیری سوریه بی‌طرف است و همجنس‌بازی را گناه زشتی می‌داند.

 

 نیویورک تایمز: اشتباهات نتانیاهو در قبال ایران
حمله آمریکا به ایران به طور چشمگیری انگیزه ایران برای ساخت بمب را افزایش خواهد داد. شاید این کشور همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به طور کامل قطع کند که در حال حاضر بازرسان آن در ایران هستند. حمله احتمالاً قابلیت سربازگیری گروه‌های اسلام‌گرای افراطی مانند القاعده را افزایش خواهد داد و دلایل بیشتری در اختیار مسلمانان قرار می‌دهد که باور کنند اسراییل و آمریکا با اسلام درجنگند. به طور خلاصه، اکثراً با نتانیاهو مخالفند. اگر آمریکایی‌ها پس از عراق بخواهند وارد جنگ سومی در خاورمیانه با یک کشور اسلامی شوند، می‌خواهند این جنگ براساس حقیقت باشد. رفتار مغرورانه نتانیاهو در مقابل اوباما قدرنشناسانه و برخلاف منافع استراتژیک اسراییل است.

 

 واشنگتن‌پست: آقای احمدی‌نژاد تهدید جنگ علیه فعالیت هسته‌ای کشورش را رد کرد
[آقای] احمدی‌نژاد با وجود اصرار بر اهمیت گفت‌و‌گو و مذاکره و احترام به دیگران، موضع بسیار تندی در بسیاری از مسایل اتخاذکرد. او حتی در صحبت‌هایش درباره اسراییل، نامی از آن کشور نبرد و در عوض صرفا به واژه صهیونیست‌ها اشاره می‌کرد و وقتی درباره سلمان رشدی از او پرسش شد، سعی در تکذیب تهدیدات اخیر کشورش در خصوص این نویسنده نکرد.او گفت که این آخرین سفرش به نیویورک به عنوان یک رئیس‌جمهور است، زیرا دوران ریاست جمهوری‌اش رو به اتمام است. اما باقی ماندن در سیاست‌های ایران را رد نکرده و گفت ممکن است باز هم به عنوان یک نماینده ایران در آینده به نیویورک سفر کند. [آقای] احمدی‌نژاد اظهار داشت، بحث بر سر فعالیت هسته‌ای ایران یک موضوع سیاسی است نه قانونی و باید به لحاظ سیاسی حل و فصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.