رئیس جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی گفت: هشت سال دفاع مقدس یک منبع عظیمی از ارزشهای دینی و فرهنگی است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فرشبافیان با تاکید بر ارزشهای دینی، معنوی و حماسی هشت سال دفاع مقدس و نقش آن در ارتقاء خرد و بینش فرهنگی جامعه بیان کرد: متاسفانه عدم وجود سواد و اطلاعات فرهنگی برخی از مسئولانی که متولی امور فرهنگی و ارزشی جامعه هستند از مشکلات اصلی ما در انتقال فرهنگ و ارزشها به نسل جدید است که این امر مطمئنا با ارتقاء جایگاه ارزشی دفاع مقدس به عنوان منبعی عظیم از ارزشها در ذهن متولیان فرهنگی و باور آن حل خواهد شد.

وی با اشاره به یکسانی و همسویی نگاه اعتقادی جوانان دوران جنگ و امروز به نظام حکومتی جمهوری اسلامی افزود: اگر شکافی ناچیز در دیدگاههای جوانان نسلهای چند دهه به وجود آمده فقط از جنبه به روز بودن یا کلاسیک بودن است که ترمیم آن زیاد سخت نیست اما عدم آشنایی به مبانی انقلاب و اسلام با شیوه های تبلیغ و انتقال فرهنگ جدید، در این رابطه مشکل اصلی می باشد.

دکتر فرشبافیان گفت: ما هنر و اندیشه را در تفکر ارزشی توامان می بینیم، آنهایی که در تبلیغ فرهنگ به نسل جوان فقط اندیشه را بدون جنبه های هنری لحاظ می کنند باعث شکاف می شوند و اگر این روش توامان رعایت شود جوان حاضر هیچ عنادی در پذیرش و تقویت فرهنگ اصیل انقلاب بویژه دفاع مقدس ندارد.

وی ضمن تاکید بر هوشیاری قابل تحسین و حضور حماسی جوانان فهیم ایرانی در برابر دشمنان خاطر نشان ساخت: به وضوح شاهدیم که جوانان ما در مقابل تهدیدهای نمایشی که از سوی صهیونیستها علیه انقلاب اسلامی صورت می پذیرد جز به ریشه کنی رژیم صهیونیستی رضایت نمی دهند .

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی خاطر نشان ساخت: کیفیت نگاه جوانان جامعه امروز ما با عنایت به افزایش بصیرت و هدایت جامعه اسلامی توسط ولی فقیه عادل و روشنگر بسیار ارتقاء یافته ، هرچند سن بلوغ فکری جوانان نسل اول کمتر بود و زودتر می فهمیدند اما به جرات می توان گفت که خیلی از جوانان نسل حاضر دیر به بلوغ فکری اجتماعی میرسند ولی این امر با کیفیت بالاتری صورت می گیرد و همه این بصیرتها و شجاعتها مرهون شهیدان، امام راحل و روشنگریهای مقام معظم رهبری می باشد. /س

 

برچسب ها: دفاع ، مقدس ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.