سرعت افزایش پدیده دیابت در جهان به ویژه در آسیا و خاورمیانه به حدی رسیده است که همه از آن به سونامی دیابت یاد می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: سرعت افزایش پدیده دیابت در جهان به ویژه در آسیا و خاورمیانه به حدی رسیده است که همه از آن "  سونامی دیابت " یاد می کنند.

آمار مبتلایان به دیابت در جهان 366 میلیون نفر و تا سال 2030 میلادی به نیم میلیارد نفر می رسد.

در ایران نیز حدود 6 میلیون از هموطنان مبتلا به دیابت می باشند که برآوردهای موجود حکایت از رشد 7.8 درصدی این پدیده طی سال های آینده است.

** آموزش، اساس درمان

از آنجا که آموزش عمومی، کم هزینه ترین و در عین حال با ارزش ترین راه پیشگیری از دیابت است انجمن دیابت ایران نیز "‌آموزش اساس درمان را بیش از 22 سال پیش سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است".

**برخورد فعال خبرنگاران رکن اصلی فعالیت های رسانه ای است

بر اساس تحقیقات رسانه ای که در سال 1372 نتایج آن اعلام گردید در سال 1368 تنها 6 مورد خبر و مقاله درباره دیابت منتشر شده بود خوشبختانه امروزه شاهد اخبار و مقالات نشریات متعدد در مورد دیابت و زمینه های وابسته به آن هستیم که به عقیده ما، برخورد فعال خبرنگاران، رکن اصلی این فعالیت رسانه ای است که به افزایش آگاهی و دانش عمومی در مورد  دیابت منجر گردیده است.

**تقدیر و تجلیل از خبرنگاران

در این راستا، خبرنگاران نقش آفرینان اصلی رسانه ای در رشد و گسترش این آموزش عمومی هستند.
لذا انجمن دیابت ایران به پاس قدردانی از این عزیزان در نظر دارد به نحو مقتضی از آنها تقدیر به عمل آورد به این وسیله از تمامی خبرنگاران که تاکنون در مورد دیابت و زمینه های وابسته به آن فعالیتی داشته اند دعوت می نماید با ارسال مطالب و نمونه فعالیت های مرتبط با دیابت به روابط عمومی انجمن دیابت ایران در این فراخوان شرکت نمایند و به 3 نفر از برگزیدگان این فراخوان طی مراسمی در مورخ 91.08.18 ضمن تقدیر از ایشان از سوی انجمن دیابت ایران نیز اهدا خواهد شد./ح
برچسب ها: دیابت ، آسیا ، آموزش ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار