دبير انجمن اسلامي (دفتر تحکيم وحدت) دانشگاه الزهرا(س) گفت: روح دانشگاه بايد با مفاهيم اسلامي پيوند بخورد تا دانشجو خود به ضرورت اسلامي شدن دانشگاه‌ها پي ببرد.

شريفه سلطاني در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم اسلامي‌شدن دانشگاه‌ها، اظهار داشت: اسلامي‌شدن دانشگاه‌ها امري است که بايد از چند بعد بررسي شود.

وي اضافه کرد: بنابراين در مسير اسلامي شدن دانشگاه‌ها بايد نگاه ايجابي و نگاه سلبي را در کنار يکديگر لحاظ کرد تا اين دو در کنار يکديگر جلو بروند و در فضاي دانشگاه تاثيرگزار باشند اما متاسفانه فضاي دانشگاه‌هاي ما به سمتي رفته است که تنها بر بعد سلبي اسلامي شدن دانشگاه‌ها تاکيد مي‌شود.

سلطاني اسلامي‌شدن دانشگاه‌ها را نيازمند بستر سازي بلندمدت در زمينه فرهنگي در دانشگاه‌ها دانست و افزود: اسلامي شدن دانشگاه‌ها نيازمند برنامه‌ريزي مدون و دقيق در زمينه کتب دانشگاهي، اساتيد، محتواي متون درسي و برنامه فرهنگي دانشگاه‌ها است که در اين صورت مي‎توان محقق شدن اسلامي‌شدن دانشگاه‌ها را انتظار داشت.

وي فضاي اسلامي دانشگاه‌ها در كتب دانشگاهي را به دروس عمومي منحصر ندانست و افزود: دانشجويان فقط در دروس عمومي خود با مباني اسلامي آشنا مي‌شوند که اين امر به تنهايي نمي‌تواند نقش عمده‌اي در فضاي رشد و عقيدتي دانشجويان در دانشگاه‌ها ايفا كند.

سلطاني با اشاره به تلاش‌ها براي برکناري اساتيد سکولار در دانشگاه‌ها گفت: بايد آسيبي که اساتيد سکولار به فضاي دانشگاه مي‌زنند، جدي گرفت و در جواب اينکه عده‌اي مي‌گويند نمي‌توانند به راحتي اساتيد خود را برکنار کنند بايد گفت که وجود اساتيد سکولار در پست‌هاي کليدي دانشگاه خطر بزرگي براي جوانان ما به حساب مي‌آيد و حذف آنان از فضاي دانشگاه يکي از ضروريات است.

وي خاطر نشان کرد: در زمينه اسلامي شدن يک نگاه همه جانبه نياز است که اگر روح دانشجو با پايه‌هاي عقديتي درست شود و روح اسلامي شدن در دانشگاه‌ها نمايان شود خود دانشجو به ضرورت اسلامي شدن دانشگاه‌ها پي مي‌برد.

دبير انجمن دانشگاه الزهرا(س) در پايان با اشاره به لزوم برنامه‌هاي راهبردي در برنامه اسلامي شدن دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد: اميدواريم با شروع سال تحصيلي و با اهتمام  مسئولين و دانشجويان فضاي دانشگاه به معناي واقعي اسلامي شود و ما تاثيرات اسلامي شدن در دانشگاه‌ها نظاره گر باشيم.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار