مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور از مشارکت 75 نقطه جهان در برگزاری بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  احمد قیومی در مراسم روز محیط بان و معرفی برترین نفرات در جشنواره فیلم و عکس محیط زیست در آموزه های رضوی گفت: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) امسال برای دهمین سال متوالی در بخش های مختلف در سراسر کشور برگزار شد.
دبیر علمی جشنواره فیلم و عکس محیط زیست در آموزه های رضوی افزود: تمامی استانهای کشور در این جشنواره حضور دارند که در این میان در بخش فیلم و عکس، محیط زیست کشور به پنج منطقه تقسیم و فارس میزبان هفت استان کشور شد.
وی گفت: هزار و 600 اثر در بخش عکس و در بخش فیلم نیز 40 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در این جشنواره شرکت داده شده است.
مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور افزود: پس از بررسی هیئت داوران در هر بخش یک نفر به عنوان برتر و سه اثر برگزیده نیز انتخاب شدند.
قیومی در ادامه با اشاره به اینکه باید از توان نیرو های مردمی نیز در بحث محیط زیست کشور استفاده شود گفت: هر چند اندازه مناطق تحت پوشش محیط زیست با تعداد نفرات و امکانات برابری و حتی نزدیکی ندارد اما باید توجه داشت که کمک خواستن از مردم می تواند باعث پیشرفت و توسعه فعالیت ها شود.
وی گفت: از جمله نگاه های مشارکتی سازمان، بحث راه اندازی این جشنواره در بخش های فیلم و عکس بود که خوشبختانه استقبال قابل قبولی از جانب مردم به عمل آمد.
قیومی افزود: فرهنگ محیط زیست باید در میان تمامی مردم نهادینه شود و در این میان نیز برنامه های مختلفی برای توسعه مشارکت های مردمی در مباحث زیست محیطی در نظر گرفته شده است.
مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور افزود: استان فارس از مهمترین استانهای کشور در مباحث زیست محیطی است که خوشبختانه طی سال های گذشته در این راستا شاهد توسعه و پیشرفت های مختلفی بوده ایم./س

برچسب ها: جشنواره ، امام رضا ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.