مدیر کل گمرکات استان اردبیل گفت: واردات اردبیل در شش ماهه اول سال 91 از نظر ارزش 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی اصغر عباس زاده بعد از عصر دیروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به وضعیت واردات اردبیل در سالجاری گفت: واردات استان در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی چهار درصد افزایش یافته اما از نظر ارزش 50 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش وزنی واردات استان نمی تواند نشان از واردات خارج از نیاز استان باشد، افزود: کاهش ارزش واردات استان در سالجاری حاکی از کم شدن واردات از کشورهای دیگر به استان اردبیل است که باید این کار را به فال نیک گرفت.

مدیر کل گمرکات استان با بیان اینکه کالاهای وارداتی استان نسبت به سالهای قبل تغییر یافته است، گفت: عمده کالاهای وارداتی اردبیل مواد اولیه برای واحدهای تولیدی استان است که این تغییر رویه نشان می دهد که کالاهای مصرفی کمتر به استان وارد می شود.

عباس زاده قیمت ارز در مقوله صادرات را مهم دانست و افزود: قیمت ارز در کشور نسبت به کشورهای همجوار پایین است به همین جهت کشورهایی که کالاهای مورد نیاز خود را از ایران وارد می کنند هزینه پایین تری نسبت به واردات از دیگر کشورها پرداخت می کنند که این امر می تواند در فرصتی برای افزایش صادرات استان به کشورهای همجوار باشد.

وی با بیان اینکه عوارض صادرات سیب زمینی به گمرکات استان ابلاغ شده است، گفت: عوارض مصوب دولت برای صادرات سیب زمینی به گمرکات استان ابلاغ شده که با ابلاغ این مصوبه به کمرگات اجرایی قوانین عوارض صادرات سیب زمینی در استان اجرا می شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، ارزش ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.