در دیدار مسئولان وزارت علوم با مسئولان مراکز آموزش عالی ایرلند، لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای علمی ایران مورد تاکید قرار گرفت.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در دیداری که عصر دیروز معاون آموزشی وزیر علوم و قائم مقام وزیر در امور بین الملل با پروفسور برایان تورتن، رئیس انستیتو فناوری دابلین ایرلند و پروفسور میشل دوردکس، رئیس دانشکده علوم آن انستیتو در وزارت علوم داشته اند دو طرف با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های علمی و فناوری دو کشور بر لزوم ایجاد ارتباطات و همکاری های بیشتر علمی و تحقیقاتی بین دو کشور ایران و ایرلند تاکید کردند.

وی افزود: اعضای هیات ایرلندی ضمن بازدید از دانشگاه علمی کاربردی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و امضای یادداشت تفاهم همکاری با مراکز فوق، توانمندی و پتانسیل های ایران را در علوم پیشرفته شگفت انگیز و کاملاً متفاوت از آنچه در رسانه های غربی القا می شود دانستند.

قربانی تصریح کرد:هیات ایرلندی وجود منابع غنی و عظیم انسانی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت های علمی و فناوری کشور ایرلند را به واسطه آمیزه های مختلف فرهنگی و مهاجر پذیری آن کشور، فرصت و امتیاز بزرگی برای تقویت و گسترش همکاری های دانشگاهی به ویژه موضوع تبادل استادان و دانشجویان و سایر تبادلات علمی و پژوهشی دانستند.

* ارتباطات علمی ایران و ایرلند افزایش می یابد

قربانی در ادامه به موقعیت علمی و فناوری ایران اشاره کرد و افزود: موقعیت علمی و فناوری ایران و شمارگان بسیار بالای چاپ مقالات در نشریات معتبر جهان در سطح منطقه و عرصه بین المللی بسیار حائز اهمیت و مورد اذعان مراکز علمی بین المللی است.

وی افزود: هم اکنون با توجه به نقش و میزان همکاری ایران در سازمان همکاری های اسلامی، به ویژه موضوع تاسیس و میزبانی از شبکه های مختلف علمی و فناوری منطقه ای و بین المللی در ایران فعالیت ISC در شیراز و مراکز تحقیقاتی تراز اول یونسکو در کشورمان را افتخاری بزرگ می دانیم.

در ادامه این دیدار نادری، منش معاون آموزشی وزیر علوم گفت: موقعیت جغرافیایی و راهبردی ایران در منطقه و جهان و همچنین منابع غنی طبیعی و نفتی و ظرفیت های بالای نیروی انسانی و دانشگاهی ایران در جهان بی نظیر است.

وی افزود: با توجه به وجود تنوع فرهنگی کشور ایرلند، شاهد ارتباطات بیشتری علمی، تحقیقاتی بین ایران و ایرلند است.

در ادامه به بررسی نحوه تبادل استاد و دانشجو و ارزشیابی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دو کشور ایران و ایرلند از دیگر مباحث بوده که ضمن رایزنی های به عمل آمده، راهکارهای لازم برای تقویت و گسترش هر چه بیشتر همکاری ها بین ایران و ایرلند بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ گردید./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار