امام جمعه موقت شيراز با اشاره به اهميت و گستردگي كار پزشكي قانوني بر اعتبار قول پزشك در فقه تأكيد كرد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل و رابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، حجت‌الاسلام مرادي در مراسم توديع و معارفه مديركل پزشكي قانوني استان فارس ضمن يادآوري جانفشاني‌هاي رزمندگان اسلام و گراميداشت هفته دفاع مقدس، به فرمايشات بنيانگذار انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري در خصوص اهميت دستگاه قضا اشاره كرد و افزود: حساسيت كار قوه قضایيه و لزوم دقت و توجه به حقوق مردم، اين قوه را به يكي از مهم‌ترين دستگاه‌هاي نظام تبديل كرده‌است.
 
وي با تأكيد بر گستردگي وظايف پزشكي قانوني تصريح كرد: بررسي و تعيين صدمات بدني، تعيين علت فوت، بررسي حجر، صحنه جرم، كمك به تشخيص مجرمان و ... از جمله وظايف پزشكي قانوني است كه اين وظايف در كنار ده‌ها وظيفه ديگر كار در اين سازمان را با حساسيت و دشواري‌هاي خاص همراه كرده است.
 
امام جمعه موقت شيراز در بخش ديگري از سخنان خود به حديثي از امام سجاد(ع) اشاره كرد كه در پاسخ به فردي كه از ايشان پرسيده بود از دين چيزي بر من بياموز كه همه اديان قبول داشته باشند، پاسخ داده ‌بودند: صداقت در گفتار، حكم به عدالت و وفاي به عهد.
 
حجت‌الاسلام مرادي در پايان ضمن قدرداني از تلاش‌هاي دكتر حجازي براي دكتر غلامزاده مديركل جديد پزشكي قانوني استان فارس آرزوي موفقيت كرد. /عط
برچسب ها: پزشکی ، قانونی ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار