رییس دادگستری كهگیلویه وبویراحمد گفت:پزشكی قانونی بازوی توانمند قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده های قضایی است و نقش مهمی در احقاق حق به حق دار ایفا می كند.

 
'علی جمادی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: امروزه نقش پزشكی قانونی در بسیاری از پرونده های قضایی نشان دهنده این واقعیت است كه بدون نظر كارشناسان این مرجع امكان صدور رای در محاكم قضایی وجود ندارد.
وی بیان كرد: در اكثر پرونده هایی كه در دستگاه قضایی مطرح و جنبه كیفری پیدا می كنند نیازمند نظر پزشكی قانونی هستیم.
جمادی اظهار داشت: در شورای قضایی كهگیلویه وبویراحمد زمانی به صورت موفق عمل می شود كه در كنار نیروی انسانی ماهر و متخصص تجهیزات و امكانات لازم نیز فراهم باشد.
وی عنوان كرد: در حال حاضر در دورافتاده ترین نقاط این استان تمام توان خود را برای ساخت ساختمان های متناسب بافعالیت دستگاه قضایی به كار گرفته ایم.
جمادی ابراز داشت : در همین راستا مجموعه پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد در زمینی به مساحت شش هكتار و با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال در یاسوج در حال ساخت است.
وی به توان علمی بالای كارشناسان قضایی در استان اشاره كرد و افزود: پنج دانشجوی مقطع دكترای قضاوت در رشته های مختلف حقوقی در دستگاه های قضایی كهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
رییس دادگستری كهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می شود خدمات پزشكی قانونی به عنوان یكی از مجموعه های دستگاه قضایی به بهترین نحو در اختیار مردم قرار گیرد./س
برچسب ها: پزشک ، قانونی ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.