رئیس کمیته فوتسال گفت: با تجربیاتی که داریم تمامی موارد در قرارداد مدیر اسپانیایی تیم ملی آورده شد و وی یک مربی پروازی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: عباس ترابیان در حاشیه نشست رسانه ای مدیر فنی اسپانیایی تیم ملی فوتسال اظهار داشت: منتظر نقد منصفانه رسانه ها از تیم ملی هستم و می دانم که همیشه رسانه ها حامی فوتسال و تیم ملی هستند و امیدوارم این روند ادامه دار باشد تا در رقابت های جام جهانی نیز موفق شویم.

*همیشه پاسخگو هستیم

وی افزود: این ادعا را دارم که همیشه و در هر شرایطی پاسخگوی رسانه ها هستم.

ترابیان در مورد کارنامه کاری (خسوس کاندلاس رودریگو) مدیر فنی اسپانیایی و جدید تیم ملی گفت: خسوس 23سال در فوتسال فعالیت کرده و 55 ساله است و اکثر فعالیتش در تیم (اینتر بومرنگ) اسپانیا از سال 1997 تا 2008 بوده است. وی پنج بار قهرمان لیگ اسپانیا ، 6 بار قهرمان جام حذفی ، 5 بار قهرمان سوپر کاپ اسپانیا به عنوان سرمربی شده است.

وی ادامه داد: خسوس 2 بار طی سالهای 2004 و 2006 قهرمان اروپا و چهار بار قهرمان مسابقات بین قاره ای شده و در سال 2009 نشان لیاقت را از پادشاه اسپانیا دریافت کرده و چهار بار دیگر موفق به کسب بهترین مربی اسپانیا شده است.

این مدیر و مربی اسپانیایی از سوی سایت فوتسال پلنت بهترین مربی سال باشگاهی شده است و در بخش آموزش نیز دو کتاب تاکتیک پیشرفته و یادداشتی بر وقایع فوتسال را منتشر کرده که در اسپانیا تدریس می شود ضمن آنکه وی از سال 1999 تا 2009 پرفسور تاکتیک در اسپانیا لقب گرفته است.

وی افزود: خسوس معاون اتحادیه مربیان فوتسال اسپانیا است و تا به حال 160کلاس و سمینار فوتسال برگزار کرده است.

*اهداف بزرگی از حضور خسوس در ایران داریم

ترابیان در مورد فعالیت کاندلاس در ایران گفت: هدف ما از حضور خسوس کاندلاس تنها تیم ملی بزرگسالان نیست. در چند روز اخیر با جلساتی که با این مربی اسپانیایی داشته ایم وی نظارت برتیم ملی بانوان ، تیم زیر 23 ساله ها برای رقابت های داخلی سالن سال آینده در کره جنوبی و تیم زیر 19 ساله ها را زیر نظر دارد. این مربی باید به طور دائم لیگ را زیر نظر داشته و کلاس های خوبی برای مربیان برگزار کند.

*قرار داد خسوس قابل تمدید است

ترابیان افزود: قرار داد ما با خسوس یکساله و قابل تمدید است و هم اکنون همه برنامه های این مربی به حضور موفق تیم ملی در مسابقات جام جهانی تا یلند معطوف شده است.

* خسوس و صانعی با هم هماهنگ هستند

وی در مورد فعالیت خسوس هماهنگ با صانعی سرمربی تیم ملی تصریح کرد: همه موارد هماهنگ شده و هدف اصلی ما استفاده از خدمات خسوس در کنار سرمربی تیم ملی است ودر این مدت نیز بازی های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر خواهیم گرفت.

*در کادر فنی دخالت نمی کنم

وی افزود: در رتباط با مسائل فنی دخالتی در کار صانعی نمی کنم و این موضوع را حق سرمربی تیم می دانم.

مسئول کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در مورد لغو بازی تدارکاتی با اوکراین گفت: توافقات کلی با فدراسیون اوکراین داشتیم و با ابراز علاقه آنها این بازی تدارکاتی قبل از جام جهانی برنامه ریزی شد اما اوکراینی ها پس از پیگیری های فدراسیون در یک نامه عذر خواهی خود را از لغو این مسابقه اعلام کردند که این عذر خواهی چاره ساز نیست.

*حرکت اوکراینی ها ناشایست بود

وی افزود: اوکراین حدود 2سال قبل هم این اتفاق را در مورد تیم ملی فوتبال تکرار کرده بود در این زمان که یافتن تیم جایگزین در آستانه مسابقات جام جهانی سخت بوده حرکت ناشایستی از سوی اوکراین صورت گرفته است.

ترابیان خاطر نشان کرد: اصرارداشتیم تا زمان امضای قرار داد نامی از خسوس در ایران برده نشود به هیچ وجه هم در مورد حضور این مربی در اسپانیا صحبتی نشده و خسوس هیچ گونه وابستگی به این تیم نداشته است.

*به دنبال بازی های دوستانه هستیم

وی افزود: مصری ها پیش از این خواستار برگزاری دوبازی دوستانه با ایران قبل از مسابقات جام جهانی شده بودند اما علی رغم پیگیرهای فرداسیون تاکنون جوابی در این مورد دریافت نکرده ایم. پرتغال بعد از مسابقات جام جهانی تقاضای بازی دوستانه باایران را کرده که در تلاشیم این مسابقه را قبل از جام جهانی داشته باشیم.

*مربی پروازی نداریم

وی گفت: خسوس مربی پروازی نیست، برنامه وی مشخص شده و در قرار داد وی تنها چند بلیط رفت و برگشت به اسپانیا آورده شده است.

* باتجربه شده ایم

وی ادامه داد: 12سال قبل که یک مدیر فنی بلژیکی داشتیم که فعالیت وی از سوی فدراسیون تعیین شده بود که در مورد آن نمی توانستیم دخالتی کنیم ضمن آنکه آن زمان تجربه حالارا نداشتیم.

ترابیان تأکید کرد: کار ساده ای در جام جهانی نداریم و نباید تیمی را در این مسابقات دست کم بگیریم با حفظ یک دیدگاه ملی می توانیم به تقویت روحیه تیم ملی کمک کنیم و نباید منتظر ورود حاشیه ها به تیم ملی شویم.

*خسوس را ممنوع المصاحبه نمی کنیم

وی گفت: خسوس ممنوع المصاحبه نیست و هرزمان احتیاج باشد نشست خبری برای وی در نظر گرفته می شود امادر قرار دادوی هر گونه مصاحبه با هماهنگی فدراسیون قید شده است.

*مربی اسپانیایی گزینه اول نبود

وی در مورد همکاری با (مندس) خاطر نشان کرد: خسوس گزینه دوم ما برای همکاری در ایران بود در دو نوبت با (مندس) صحبت هایی داشتم که به توافق نرسیدیم و پس از آن صحبت از (خاویر لوزانو) در تیم ملی بود که متوجه شدیم لوزانو شاگرد خسوس بوده برای همین با مذاکره با علی صانعی در مورد حضور این مربی اسپانیایی به توافق رسیدیم، دروغگو نیستم وسعی می کنم موارد حرفه ای و بین المللی رعایت شود./مح

برچسب ها: ترابیان ، مربی ، خسوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار