مدیرعامل سازمان صنایع کوچک با اشاره به احداث دو شهرک تخصصی پتروشیمی در استان خوزستان اعلام کرد:6 شهرک صنعتی خمین، دیر، خورموج، دلوار، اهرم و برازجان نیز به شهرک های صنعتی پتروشیمی تبدیل می‌شوند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، فخراله مولایی با اشاره به اینکه شهرک های تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی از تمام مزیت های شهرک های صنعتی بهره مند می شوند، اظهار داشت: این شهرک ها در مقایسه با برخی شهرک های تخصصی از مزایای بیشتری برخوردارند و توسعه آنها می تواند به توسعه صنعت پتروشیمی در کشور منجر شود.

وی تصریح کرد:این سازمان می توانددر زمینه طراحی،مطالعه و ایجاد امکانات توسعه صنایع تکمیلی، اجرای طرح های نوسازی ، آموزش نیروهای متخصص و برگزاری نمایشگاه های تخصصی خدمات قابل توجهی به واحدهای پتروشیمی مستقر در شهرک های تخصصی ارائه کند.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون 48 شهرک تخصصی صنعتی در کشور ایجاد شده است، افزود: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته از سوی مدیران و کارشناسان شرکت ملی پتروشیمی، شش شهرک صنعتی خمین، دیر، خورموج، اهرم، دلوار و برازجان برای تبدیل شدن به شهرک صنعتی پتروشیمی انتخاب شده اند.

مولایی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود قابلیت ها و پتانسیل های بالقوه زیرساخت های صنایع بالادستی و امکان صادرات محصولات در استان خوزستان، دو شهرک تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی نیزدر حوزه بسته بندی محصولات کشاورزی و صنایع غذایی احداث می شود.

وی با اشاره به وجود امکانات و زیرساخت ها در شهرک های تخصصی خاطر نشان کرد: در جهت اجرایی کردن بسته های سرمایه گذاری صنایع میانی و پایین دستی پتروشیمی در استان های مرکزی، خوزستان و بوشهر منابع ارزی مورد نیاز در طول برنامه پنجم از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در ادامه از تخصیص معافیت های مالیاتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای طرح های تکمیلی پتروشیمی خبر داد و گفت: این معافیت ها در اختیار سرمایه گذاران صنایع تکمیلی پتروشیمی قرار می گیرد تا هرکجا که منابع خوراک اولیه و توانایی لازم برای سرمایه گذاری فراهم بود با ایجاد صنایع تکمیلی ارزش آفرینی مناسبی صورت گیرد، تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی با قیمت رقابتی و کیفیت مناسب، محصولات تکمیلی پتروشیمی برای صادرات تولید شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار