طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 91 ده هزار کودک در سراسر کشور تحت آموزش مهارت های زندگی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، عباسی مدیر کل امور بانوان وزارت کشور امروز 4 مهر در نشست خبری روز جهانی و هفته ملی کودک که در  آمفی تئاتر ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تلاش های زیادی برای احقاق حقوق کودکان صورت گرفته ولی سوال این است که چقدر این تلاش ها جواب داده است.
 
باید توجه داشت که آمار قاچاق و فروش کودکان در کشور بسیار نگران کننده  است بنابراین باید تجدید نظری در استراتژی ها و برنامه ها داشته باشیم تا بتوانیم گام موثری در احقاق حقوق کودکان برداریم.
 
وی گفت: اسلام هیچ گونه نگاه پدر سالاری و نگاه زن سالاری ندارد بلکه معتقد است که باید یک رابطه متعادل بین اعضای خانواده برقرار باشد تا امنیت روحی و فکری در خانواده برقرار شود.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برنامه های توسعه و پنجم خود به حقوق کودکان توجه کرده است به خصوص در قانون پنجم توسعه به امنیت کودکان در جامعه و خانواده پرداخته شده است و وظیفه آن طبق ماده 227 به وزارت کشور محول شده است.
 
عباسی با بیان این که وزارت کشور وظیفه نظارت، هماهنگی و حمایت دارد، عنوان کرد: وزارت کشور کارهای زیادی در زمینه حمایت از کودکان انجام داده است به عنوان مثال طی طرحی تحقیقاتی مهد کودک هایی را مورد بررسی قرار داده و بعد از شناسایی نیازها سعی شده تا با کمک دستگاه های ذی ربط دوره های تخصصی آموزشی برای مدیران ، مربیان، برگزار کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: مقرر شده در سال 91 ده هزار کودک در سراسر کشور  آموزش های مهارت های زندگی را ببینند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار