يك عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم گفت: انتشار تصاوير و فيلم‌هاي خصوصي مردم در فضاي مجازي زشت ترين عمل مجرمانه است‌ كه امنيت خانواده‌ها را تهديد مي‌كند.

حجت‌الاسلام محمد تقي رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برخي پرونده‌هاي قضايي جرايم رايانه‌اي اظهار داشت: برخي مجرمان با سوء استفاده در فضاي مجازي آبرو و شخصيت مردم جامعه را خدشه‌دار مي‌كنند و قوه قضاييه بايد با اين افراد به شدت برخورد كند.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم ادامه داد: كلاهبرداري و ارتكاب جرايم مالي مجازي شيوه جديدي است كه از طريق اينترنت انجام مي‌شود و افراد فرصت طلب به اين وسيله مال ديگران را تصاحب مي‌كنند.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به‌ انتشار  تصاوير خصوصي برخي مردم در فضاي مجازي تصريح كرد: انتشار تصاوير و فيلم‌هاي خصوصي مردم در فضاي مجازي زشت ترين عمل مجرمانه است‌ كه امنيت خانواده‌ها را تهديد مي‌كند.

وي با اشاره به يكي از پرونده‌هاي كلاهبرداري اينترنتي افزود:‌ اخيرا فردي دستگير شده كه با جلب اعتماد عده‌اي زن و دختر جوان مبالغ هنگفتي را از آنها اخاذي كرده و پس از دستگيري وي مال باخته گان متوجه شيادي‌هاي اين فرد شده‌اند.

وي در هشدار به آحاد جامعه تصريح كرد: مجرمان اينترنتي علامت مشخصي ندارند و نبايد به هر شركت يا فردي كه در فضاي مجازي تبليغات خاصي دارد اعتماد كنيم.

حجت الاسلام رهبر ادامه داد: برخي با يك پيام تبليغاتي مردم را فريب مي‌دهند و بعد از مدتي حساب بانكي آنها تخليه مي‌شود.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم خاطرنشان كرد: مجرمان و كلاهبرداران اينترنتي در كمين امنيت مردم هستند و قوه قضاييه بايد با اين افراد به شدت برخورد كند.

"انتهاي پيام"/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار