رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: باتوجه به اینکه پذیرش مراکز بهداشتی درمانی یکی از نقاط آسیب‎پذیر مراکز بهداشتی و درمانی است سیستم پایش پذیرش باید در این مراکز نهادینه شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالحسین ناصری صبح امروز در کمیته سلامت اداری شبکه بهداشت دیلم اظهار داشت: در همین راستا موضوع بررسی نقاط آسیب‎پذیر در پذیرش مراکز بهداشتی درمانی و بررسی نقاط ضعف پذیرش در بازدیدهای استانی باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: باید موارد اتلاف هزینه‎ها در پذیرش مراکز بهداشتی و  درمانی استخراج شده و موارد اتلاف هزینه به متصدیان پذیرش آموزش داده شود.  

ناصری تصریح کرد: همچنین باید فرمت یکسانی برای ثبت نسخ دارویی و ویزیت پزشک در نرم‏افزار پذیرش پس از دهگردشی مراکز تهیه شود.

وی اضافه کرد: کلیه کاربران داروخانه‎ها در مراکز بهداشتی درمانی وظیفه دارند کارهای پذیرش در خانه‎های بهداشت را انجام دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: هرگونه کسری یا تغییرات در صندوق پذیرش مراکز باید به اطلاع مسئول امور مالی رسانده شود.

ناصری از مسئول امور مالی و درآمد شبکه خواست که سیستم پایش پذیرش مراکز را زمانبندی کرده و مسئول حراست به عنوان بازرس کمیته سلامت اداری در بازدیدها حضور داشته باشد.

مسئول امور مالی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز در این نشست گفت: متصدیان پذیرش باید با ابلاغ پذیرش در مراکز مشغول به کار شوند.

اسدالله خرمی بیان کرد: پیدا کردن مشکلات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری در رایانه پذیرش‎ها موجب سنتی شدن روند ثبت نسخ در پذیرش مراکز می‎شود.

مسئول درآمد و اسناد پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز در ادامه این نشست نقاط ضعف پذیرش در بازدیدهای استانی را به صورت جزء به جزء مورد ارزیابی قرار داد.

احمد ایماندوست افزود: جابجایی نیروهای پذیرش مراکز، تحمیل کسورات به درآمد شبکه به دلایل مختلف، عدم جمع‎آوری روزانه نسخ بیمه‎ای توسط متصدیان پذیرش مراکز و نداشتن پول خرد در پذیرش از جمله مشکلات موجود در سیستم پذیرش مراکز است./ج1

برچسب ها: بوشهر ، بهداشت ، امور مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.