اجرای دوباره یک اثر نمایشی با توجه به استقبال مخاطب در اجرای اول امری طبیعی بوده و مثل خواندن دوباره یک کتاب است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست خبری نمایش" ددالوس و ایکاروس"  به کارگردانی "همایون غنی زاده" که ظهر امروز  در تالار وحدت برگزار شد کارگردان این اثر نمایشی  در خصوص اجرای این اثر و مسائلی که پشت سر گذاشت؛ گفت:  حدود یک سال است که در فکر اجرای  دوباره این نمایش هستیم و قصدمان اجرای طولانی  مدت وچند ماهه آن بود.
 وی افزود: دنبال سالنی می گشتیم که بتوانیم نمایشی را به مدت طولانی در آن اجرا کنیم و مشکلاتی مثل نوبت اجرای نمایش  و شلوغی نداشته باشد.
 غنی زاده تصریح کرد: طرح ما وجود یک سالن سبک و پر تابل و ارزان بود رایزنی ها نتیجه نداد و بالاخره پشت بام تئاتر شهر را پیدا کردیم و آن ها با این  اقدام موافقت کردند اما متاسفانه  نه آن محل نیز پس از اقدامات ساخت و ساز  با مشکلات زیادی روبرو شد و ضررهای زیادی متوجه گروه گشت.
وی ادامه داد: این مشکلات با حضور عوامل خارجی آنشگونه نیز مصالف شد که آن نیز مسائل خودش را داشت اما پس از  همه این تلاش ها موافقت شد که این نمایش 20 روزه  در تالار حافظ اجرا شود و ما هر روز 2 اجرا را به صحنه ببریم که شاید از این طریق  بخشی از ضرر ها جبران شود.
 این کارگردان در خصوص  دلیل دوباره اجرا کردن  این نمایش گفت:  به نظرم این اتفاق غیر عادی نیست دوباره اجرا شدن یک اثر نمایشی  مثل کتابی است که دوباره خوانده شود با توجه به زنده بودن هنر تئاتر  خیلی جای تعجب ندارد.
وی با اشاره به این که برای اجرای  تمامی نمایش هایش تاکنون با مشکل مواجه شده و دردسر های زیادی داشته است بیان کرد:" الوس وایکاروس" در سال 84 برای شرکت در جشنواره فجر آن سال تولید شد اما در بازبینی رد شد پس از این اتفاق بصورت تصادفی فرصت اجرای  عمومی آن بوجود آمد  و در فجر سال  بعد دعوت شد و جایزه بهترین  کارگردان را گرفت.
 که به نظرم این پروسه بسیار عجیب بود.
 وی در خصوص  وضعیت کنونی سازه پشت بام تئاتر شهر گفت:  متاسفانه هم  اکنون این سازه درحال جمع آوری  است برای ساخت این سازه وحمل  متریال ها به پشت بام  و چیدن آن ها در زیر آفتاب و همچنین به جان خریدن خطر در ارتفاع سختی های زیادی پیش رو و زمان  بر بود  بسیاری از اعضای گروه لحظه لحظه در این پروسه  حضور داشتند  اما در شرایط کنونی هنوز نتوانستیم  جایی را پیدا کنیم که این سازه به آن جا منتقل شود.
 غنی زاده در رابطه با تغییرات اجرایی این نمایش  در این اجراتعدادی از سیاه پوشان حضور دارند که در واقع  این لابیرنت راسا ختند.
وی افزود:  دو بازیگر اصلی "حمید رضا نعیمی"  و "جواد نمکی"  هستند که در اجرای پیشین نیز حضور داشتند وتغییری نکردند.
وی بیان داشت:  من همیشه تهیه کننده آثار خودم بودم اما متاسفانه تمام هزینه هایم را برای  سازه تئاتر شهر و آوردن  گروه خارجی برای اجرای " آنتیگونه" گذاشتم  به همین خاطر برای نمایش "دد الوس و ایکاروس"  شاید از اسپانسر استفاده کنیم و احتمال دارد سری رستوران های علاءالدین  این مسئولیت را بپذیرد.
 غنی زاده افزود: " آنتیگونه " 5 روز اجرا شد و 40 میلیون تومان فروخت .
اگر20 روز اجرا می شد به طور حتم 150 میلیون  تومان فروش  می کرد اما متاسفانه به دلیل همین ضررهایی که به گروه وارد شد ما 110 میلیون تومان نیز متضرر شدیم.
 وی در رابطه با دخالت میراث فرهنگی  در خصوص  این سازه گفت:  میراث فرهنگی  هیچگاه چیدمان لوله های این سازه را از نزدیک ندید و شناختی  از آن نداشت  این مرکز هیچ وقت  اشرافی به تئاتر شهر و پشت بام نداشته و باز دیدی از آن نمی کند و به هیچ عنوان  نمی داند که در پشت بام تئاتر شهر چه می گذرد.
 وی گفت:  متاسفانه اقدام میراث فرهنگی  صادقانه نبوده و غیر کارشناسانه است اما ما در هر صورت همکاری می کنیم همان طور که تا به امروز داشتیم
حمید رضا نعیمی،  از بازیگران  این نمایش گفت: من در طول زمان فعالیت هنری ام  با این وجود  که تمامی آثاری که به صحنه بردم  با استقبال  روبرو شده به هیچ گاه نخواستم که دوباره اجرا شود اما زمانی که این پیشنهاد را شنیدم مشتاقانه پذیرفتم  زیرا این نمایش اثری بود که به تماشاگر احترام می گذاشت متاسفانه من در 7 ماه اخیر  یک اثر نمایشی در حد و متوسط ندیدم باتمام احترامی که برای همه هنرمندان قائلم اما متاسفانه این اتفاق  افتاد.
 وی  درخصوص  وضعیت  امنیتی  تالار حافظ برای اجرا افزود: سالن هیچ نقشی  در امنیت ایجاد نمی کند زیرا مهم کارکرد گروه است در این اجرا 80 درصد کاری که انجام می دهیم بستگی به تلاشی دارد که سیاه پوشان انجام می دهند و دقت نظر آن ها مهم است.
جواد نمکی دیگر بازیگر این مایش نیز بیان داشت: ما در تجربه پیشین اجرای این اثر آزمون و خطاهایمان را پشت سر گذاشتیم اما به نظرم مسولان باید به فکر باشند تا در حال اجرا  وجود داشته باشد.
 وی افزود:  عوامل باید  بتوانند در شرایطی کار کنند که آسودگی خاطر بیشتری  داشته باشند زیرا متاسفانه تضیفی  برایشان وجود ندارد
شایان ذکر است:  "ددالوس  وایکاروس"  ازچهارشنبه 5 مهر، در دو سالن 19 و 20 و سی در تالار وحدت بابهای بلیت 20 هزار تومان اجرا می شود.
 گفتنی است:  بلیت های این نمایش  از طریق سایت www.sayetheater.com/ticket پیش فروش می شود./ص
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار