شرکت بهین‌آب زنده‌رود از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت سامانه گندزدایی آب آشامیدنی با استفاده از الکترولیز نمک طعام شده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، دكتر محمود شيخ زين الدين رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان اظهار كرد: شرکت بهین‌آب زنده‌رود، مراحل مطالعات، پژوهش و ساخت و بومی‌سازی سامانه گندزدای تلفیقی با استفاده از نمک طعام را اجرا كرده است.
وي افزود: با انجام اين طرح كاربردي، اين شركت دانش بنيان توانست شرایط بهره‌برداری موفق از اين سامانه را در قالب يک پروژه در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان به نتيجه برساند.
دکترشيخ زين الدين گفت: این سامانه با استفاده از نمک طعام و جریان الکتریسیته، محلول آبی گندزدای چندگانه مشتمل بر انواع ترکیبات کلر، شامل کلر گازی محلول، دی‌اکسید کلر و ازن تولید می‌نماید که برای گندزدایی آب بکار می‌رود.
رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان خاطر نشان کرد: این سامانه هم اکنون بیش از 9 ماه است که گندزدایی آب روستای گلگون از روستاهای تحت پوشش شرکت آبفار استان اصفهان را انجام می‌دهد و همچنين در روستای گوار در استان مرکزی و دو مجتمع روستایی شنبه و حسین زائری در استان بوشهر نصب شده و در حال بهره برداری است./عط
برچسب ها: گندزدای ، نمک طعام ، محلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.