استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت : اصلاح رژيم غذايي يكي از راهكارهاي اساسي براي پيشگيري از ديابت نوع دوم است .


دكتر مژگان افخمي زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ارتباط با رژيم غذايي صحيح براي پيشگيري از ديابت اظهار کرد : بايد افراد در رژيم غذايي خود از كربوهيدرات هايي مانند نان ، برنج و سيب زميني كمتر استفاده كنند و خوردن غذاهاي چرب را كمتر كنند .

وي در اين راستا تصريح كرد : همچنين افراد بايد در رژيم غذايي خود استفاده از غذاهاي آماده به ويژه فست فودها را كمتر كنند .

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد پيشگيري را راهكار اصلي مبارزه با ديابت دانست و ادامه داد : يكي از راهكارهاي اساسي ديگر پيشگيري از ديابت افزايش تحرك و ورزش كردن است زيرا بي تحركي يكي از عواملي است كه شانس ابلا به ديابت را افزايش مي دهد .

افخمي زاده تغيير نحوه زندگي را يكي از عوامل مهم در ابتلا به ديابت دانست و تاكيد كرد : كم شدن تحرك افراد ، افزايش چاقي ها ، كم شدن ورزش ، استفاده از غذاهاي چرب و كربوهيدرات دار بيش از حد نرمال موجب افزايش شيوع اين بيماري شده است .

وي با اشاره به رشد چشمگير اين بيماري در سطح جهان خاطر نشان كرد : پيش بيني مي شود با اين روند ادامه زندگي تا سال 2025 ميلادي اين بيماري رشد بسيار قابل ملاحظه تري را داشته باشد .

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد در ادامه با اشاره به اينكه كنترل قند خون براي مادران بارداري كه مبتلا به بيماري ديابت هستند بسيار مهم است بيان كرد : در صورتي كه فرد كنترل هاي لازم را انجام ندهد ممكن است چنين دچار اضافه وزن و يا ناهنجاري گردد .

افخمي زاده با بيان اينكه شيوع بيماري ديابت در سالمندان بشتر است تصريح كرد : متاسفانه در سال هاي اخير به دليل به وجود آمدن پديده چاقي در كودكان ميزان ابتلاي كودكان به ديابت نسبت به سابق افزايش داشته است./س  

برچسب ها: دیابت ، رژیم ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.