چند تن از سرمايه گذاران آلماني به همراه اعضاي كانون هماهنگي دانش و صنعت زرشك و عناب و رئيس اتاق بازرگاني استان با استاندارخراسان جنوبي ديدار و گفتگو كردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ استاندارخراسان جنوبي پیش از ظهر امروز در اين ديدار با اشاره به اینکه خراسان جنوبي از پتانسيل هاي بسيار خوبي در زمينه هاي مختلف برخوردار است، گفت: يكي از ظرفيت هاي خوب خراسان جنوبي مباحث مرتبط با كشاورزي و وجود محصولات استراتژيكي همچون، زرشك، عناب و زعفران است.

قهرمان رشید همچنین در خصوص یاقوت سرخ خراسان جنوبی در این دیدار گفت : 98 درصد از زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می شود که دارای خواص بسیار فراوانی است اما متاسفانه بنا به دلایلی برای مردم سایر ملل و حتی هموطنان ناشناخته مانده است.

وی اضافه کرد : آماده هرگونه همكاري و مشاركت با شركت هاي آلماني براي بررسي دقيق خواص اين محصول استراتژيك و بسته بندي مطلوب آن هستيم تا بتوانيم اين محصول را بيشتربه دنيا معرفي كرده و زمينه توسعه آن را در استان فراهم كنيم و با ايجاد ارزش افزوده درآمد واقعي كشاورزان را نيز افزايش دهيم .

وي عناب و زعفران را از ديگر محصولات استراتژيك اين استان دانست و تصريح كرد: متاسفانه به دلايل مختلف از جمله وجود واسطه ها و يا نبود صنايع بسته بندي و عدم فرآوري مطلوب درآمدي كه براي كشاورزان از قبل محصولات استراتژيك استان حاصل مي شود نسبت به زحمات فراواني كه متحمل مي شوند بسيار ناچيز و اندك است.

وي انار و پسته را از ديگر محصولات كشاورزي استان دانست و افزود: خوشبختانه با اقدامات بسيار خوبي كه در اتاق تعاون استان ونيز بخش خصوصي صورت گرفته، شرايط و زيرساختهاي لازم براي هرگونه همكاري با شركت هاي خارجي از جمله شركت هاي سرمايه گذار آلماني در تمامي زمينه ها خصوصاً مباحث كشاورزي فراهم است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.