متاسفانه پدیده فرار از خانه تا جایی پیش رفته که معظل بزرگی در کشور ما ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فرار در جوامع به معنای ترک کردن خانواده بدون اجازه والدین و نوعی واکنش نسبت به شرایطی است که برای فرد غیر قابل تحمل و یا درک بوده بیان شده  است.
اغلب این فرارها از شهرهای پرجمعیت به شهرهای دیگر  و یا بالعکس است و فرار به کشورهای دیگر ناچیز است.
خشونت در خانواده و جامعه از عوامل زمینه ساز و کلیدی فرار از خانه است.
امان قرایی مقدم کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به خود فرد به عنوان عامل موثر در این پدیده افزود: فرار از خانه در بعد فردی معطوف به عدم تعادل شخصیتی  و اختلال و سلوک رفتار است که شخصیت های ضد اجتماعی، خودشیفته، هیستریونیک (نمایشی ) از این دسته اند.
وی در ادامه با تاکید بر نقش خانواده بیان کرد: به اعتقاد صاحب نظران  و کارشناسان اجتماعی، خانواده در شکل دهی به زندگی و رفتار فرد تا حد زیادی موثر است. اگر خانواده با مشکلات و آسیب های عدیده مواجه باشد روند جامعه پذیری اعضای خانواده مختل می شود.
* عامل اصلی فرار از خانه
امان قرایی مقدم با توجه به نقش الگوسازی جامعه تصریح کرد: ناتوانی نهاد خانواده ها در کنترل این پدیده به نوعی در جامع ارتباط دارد، نهاد قدرت در سیاست گذاری و قانون گذاری با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارد می تواند به خانواده های ناتوان کمک کرده و آنان را از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارتقا دهد.
وی اظهار داشت: خانواده و جامعه به عنوان دو یار کمکی می تواند با سیاست گذاری های مناسب سبب اعتماد به نفس، خود باوری و شکوفا شدن استعدادها شوند چرا که جامعه ایرانی نیازمند نیروی متخصص و پویا در تمام عرصه هاست.
گفتنی است آینده سازان جامعه جوانانند پس بیاییم آنها را درک کنیم و آرامش را در بین آنها حکمفرما کنیم تا شاهد آینده روشن کشورمان باشیم./ل
برچسب ها: فرار ، خانه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار