روسای کمیسیونهای امور خارجی و امنیت ملی مجلس سوریه که در راس هیاتی بلند پایه پارلمانی به تهران سفر کرده اند بعد از ظهر امروز یکشنبه با رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، در ابتدای این دیدار آقای بروجردی با بیان اینکه بی تردید ملت سوریه برنده نهایی بحران کنونی خواهد بود و این شرایط سخت و دشوار را سرافرازنه پشت سر خواهند نهاد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم و حاکمیت ملی سوریه بعنوان محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی جدی است و همچنان در کنار ملت این کشور خواهد ایستاد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی در حمایت از سوریه در مقابل توطئه های دشمنانش پشتیبانی می کند.

بروجردی با اشاره به اینکه ملت ایران با دقت و حساسیت تحولات سوریه و مقاومت شجاعانه ملت آن کشور را پیگیری می کند افزود: ایستادگی ملت سوریه الگویی برای مقاومت ملت های مستقل در برابر قدرتهای جهانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه راه حلی برای بحران سوریه بدون موافقت دولت این کشور محکوم به شکست است.
دوطرف در ادامه بر مشورت و رایزنی نزدیک کمیسیونهای خارجی و امنیت ملی در مجالس دو کشور تاکید کردند.

محمد صحبی ابوالشامات رئیس کمیسیون امنیت ملی وخانم فادیا دیب رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سوریه قدردانی و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در بحران بیست ماهه گذشته این کشور تاکید کردند: مناسبات راهبردی ایران و سوریه محور اصلی خط مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است.

آقای ابوالشامات با اشاره به همکاری نزدیک دو کشور در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه افزود: علت توطئه های کنونی علیه ملت سوریه استقامت و پایداری این کشور در برابر اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی است.

خانم فادیا دیب رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سوریه نیز گفت: ‌تروریست ها در سوریه با حمایت های گسترده کشورهای خارجی امنیت و آرامش مردم سوریه را به خطر انداخته اند.

در این دیدارهمچنین تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه از طرف ایران و تعدادی از اعضاء هیات سوری نقطه نظریات خود را درباره راههای گسترش روابط برادرانه دو کشور بوی‍ژه همکاریهای پارلمانی و تحولات سوریه تشریح کردند.

برچسب ها: ایران ، سوریه ، پارلمان ، رایزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار