سومین نشست پیشگیری و کنترل حوادث ترافیکی با رویکرد آموزش و ارتقای ایمنی تاکسیرانان غرب تهران با حضور بیش از 220 راننده تاکسی در منطقه 21 برگزار شد.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 21 ،در این نشست که با حضور  شهردار منطقه 21، رئیس شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهرداری تهران ، مدیران ارشد منطقه ، فرمانده انتظامی تهران بزرگ ، پلیس راهور منطقه 21، مسئولان حوزه حمل ونقل وترافیک مناطق 22،21،9،18 و5 وجمع زیادی از رانندگان تاکسی فعال در ناوگان حمل ونقل عمومی غرب تهران در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشهای اجتماعی در منطقه 21 برگزار شد ،علی درویش پور قائم مقام شهردار منطقه 21 با اشاره به آمار وارقام حوادث ترافیکی  و رانندگی در دنیا گفت : در عصری که امروز ما در آن زندگی می کنیم ، عوامل  متعدد ومختلفی از جمله بیماری،سیل ،زلزله و... باعث به خطر افتادن جان ومال انسان می شود. آمارها نشان می دهد، حوادث رانندگی بیشترین سهم را در از بین رفتن انسانها داشته ،خسارات جبران ناپذیری را به او تحمیل می کند ، روزانه میلیونها نفر در دنیا بر اثر عدم رعایت الزامات قانونی راهنمایی و رانندگی فوت کرده یا مجروح می شوند. در این بین سهم قاره آسیا ، افریقا وآمریکای لاتین بیشتر از همه است ، در بین کشورهای آسیایی کشورمان ایران بالاترین آمار تصادفات منجر به فوت وجرح را به خود اختصاص داده است.
 وی در ادامه  به بخشی از فعالیت های شهرداری تهران  در جامعه ایمن اشاره کرد وگفت : شهرداری تهران با احساس مسئولیت در حوزه های مختلف ، بهترین راه کار حل مشکلات شهر را در پیوستن به شبکه جهانی جامعه ایمن دانست ، به همین منظور با فراهم کردن مقدمات لازم برخی از مناطق با رساندن خود به استانداردهای مورد نظر شبکه جامعه ایمن دنیا به آن پیوسته و اقدامات موثری را برای ارتقای سطح زندگی شهروندان تهرانی انجام داده اند.
به گفته درویش پور منطقه 21 نیز به دلیل وجود شبکه های وسیع بزرگراهی فتح ،آزادگان ، شهید لشگری و فهمیده آمار تصادف منجر به فوت وجرح در آن بسیار بالاتر از سایر مناطق شهر تهران است . به همین منظور در قالب کمیته تخصصی  و راهبردی کاهش حوادث ترافیکی اقدامات موثری را در باره ارتقاء سطح ایمنی معابر ، بزرگراه ها و ... انجام داده ایم. این در حالی است که معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه توجه ویژه ای هم به مقوله آموزش داشته و با برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه رانندگان و شهروندان برای افزایش ایمنی آنها تلاش مستمری دارد که این موضوع باعث کاهش حوادث رانندگی در سالهای اخیر شده است.
قائم مقام شهردار منطقه 21 همچنین به تغییر شاخصه توسعه یافتگی در جوامع پیشرفته اشاره  کرد و افزود : امروز دیگر شاخصه توسعه یافتگی در جوامع پیشرفته آپارتمانهای بلند مرتبه وتکنولوژی و... نیست در این جوامع آموزش بیش از هر چیز اهمیت دارد ومورد توجه قرار گرفته برای نهادینه کردن آن در جامعه تلاش می کنند ، امروز جامعه ما نیز باید به آموزش بیش از هر چیز توجه کنیم  ، چون در این صورت است که بسیاری از مشکلات جامعه وشهر حل خواهد شد.
بر اساس این گزارش در ادامه این نشست ، دکتر موذن رئیس شورای سیاست گذاری جامعه ایمن شهرداری تهران نیز ایمنی رانندگان را در ایمنی روح آنها دانست و گفت: ایمان به خدا و ارزش ها است که ما را به سعادت ورستگاری هدایت می کند.همان قدر که ایمنی خودرو اهمیت دارد، سلامت روح رانندگان نیز اهمیت دارد و باید به آن پرداخته شود.
وی در ادامه رانندگان را به رعایت اخلاق وخوش خلقی توصیه کرد وگفت: هدف جامعه ایمن، پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی است.
موذن افزود:  واقعیت این است که اگر رانندگان تاکسی الزامات وقوانین راهنمایی و رانندگی را به صورت منطقی واصولی رعایت کنند حوادث رانندگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
مهندس احمدی بافنده ، مدیر عامل شرکت تاکسیرانی تهران هم در این نشست به برخی از مسائل ومشکلات ناوگان حمل ونقل عمومی در بخش تاکسیرانی اشاره کرد .دکتر ابهری و دکتر خسروی نیز از دیگر سخنرانان این نشست بودند.
بر این اساس در حاشیه این نشست نیز از رانندگان تاکسی در پایگاه سلامت ، تست فشار خون و قند خون گرفته شد./ف
برچسب ها: تاکسی ، آموزش ، حوادث ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار