معاون ارزي بانک مرکزي اعلام کرد: مرکز مبادلات ارزي دارندگان و متقاضيان ارز از امروز به طور آزمايشي راه اندازي شده است و از فردا به طور رسمي در سراسر کشور آغاز به کار مي کند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مينو کياني راد در مراسم آغاز به کار آزمايشي مرکز جديد مبادلات ارزي، اين اقدام جديد را که با مطالعات و بهره گيري از نظرهاي کارشناسي و همکاري وزارت صنعت، معدن  و تجارت طراحي شده است، گامي موثر در تامين نيازهاي ارزي متقاضيان و ثبات نرخ ارز دانست.

وي با حضور در مرکز مبادلات ارزي که از امروز به صورت آزمايشي و با حضور نمايندگان دستگاههاي مختلف اغاز به کار کرده است، گفت: در اين مرکز بايد ميز اطلاع رساني داير و اطلاعات لازم به مراجعان داده شود تا آنها بتوانند با سهولت از مزاياي اين طرح جديد استفاده کنند.

معاون ارزي بانک مرکزي با تاکيد بر اين که کميته عملياتي در چارچوب ضوابط تعيين شده عمل خواهد کرد، گفت: اين کميته بر اساس ضوابط تعيين شده و اولويت هايي که براي کالاها تعيين شده است، عمليات تخصيص ارز را انجام خواهد داد.

کياني راد با بيان اينکه ارز در مرحله نخست بر اساس اولويت ها به کالاهاي گروه سه ، چهار و پنج اختصاص مي يابد، اين کالاها را شامل کالاهاي سرمايه اي، واسطه اي، مواد اوليه و اقلام ضروري بخش توليد در حوزه صنعت، معدن و کشاورزي اعلام کرد.

وي افزود : با اين سازوکار ، ارز با درصدي پائين تر از قيمت بازار در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار مي گيرد و اين روند به طور قطع بر قيمت بازار نيز اثر گذار خواهد بود.

معاون ارزي بانک مرکزي گفت : عمليات اين مرکز که در واقع بازار بين بانکي است به طور روزانه رصد مي شود و نمايندگان دستگاههاي حاضر در ان بايد در پايان روز کاري گزارش کار ارائه کنند تا با بررسي انها روند فروش ارز به متقاضيان با شرايط اسان تري انجام شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار