معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: برگزاری جشن‌های «زیر سایه‌خورشید» در خارج از کشور برای مسلمانان و شیعیان کشورهای اسلامی مایه‌ي قوت قلب، ایجاد ارتباط معنوی با امامت و ولایت و پایداری در تداوم راه خواهد بود.


محمود ممتاز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: این بیان سیره‌ي ائمه اطهار(ع) بوده که در روحیه‌ي پیروان ایشان تأثیر گذاشته و با تقویت حس ایثار و از خودگذشتگی و وفاداری به ارزش‌ها، موج بیداری اسلامی ایجاد کرده است و از این رو هرچه اطلاع‌رسانی در این زمینه بیشتر و گسترده‌تر انجام شود در بیداری و بصیرت مردم تأثير به‌سزايي دارد.

ممتاز تصریح کرد: در برگزاري جشن‌هاي دهه كرامت رضوي بنا به توصيه آيت‌الله واعظ طبسي توليت معظم آستان قدس رضوي سعي شده با بررسی و رفع نقاط ضعف، هر سال بهتر از گذشته برگزار شود.

وی ادامه داد: حضور نوجوانان و جوانان در جشن‌های« زیرسایه خورشید» و فعاليت‌هاي فرهنگی که از سوی جوانان و با حضور آنان برگزار می‌شود قابل توجه است.

ممتاز ادامه داد: از سوی دیگر جوانان حاضر در این عرصه برای سایر جوانان الگو و نمونه بوده و برگزاری این جشن‌ها، الگوی مناسبی را از حضور جوانان در فعالیت‌های فرهنگی ارائه مي‌كند.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي با بيان اينكه امسال بیش از۱۰۰خادم بارگاه منور رضوی، 22 استان کشور را با شمیم رضوی عطرآگین خواهند کرد، خاطرنشان کرد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» با ابتکاری در این عرصه، الگویی جدید برای نشاط سالم و برای احیای فرهنگ اسلام و ارزش‌های الهی ارائه می‌کند.

گفتني است پنجمين دوره‌ي جشن‌های سراسری و مردمی «زیر سایه‌خورشید» در 22 استان ايران اسلامي و 4 كشور خارجي در ایام دهه کرامت 1391 برگزار خواهد شد. /س

 
برچسب ها: جشن ، تداوم ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.