با برنامه‌ ریزی های انجام شده، چهره گنبد و محوطه سلطانیه در آینده‌ای نزدیک تغییرات اساسی خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرکل سابق سازمان میراث فرهنگی استان زنجان، به اقدامات انجام شده در دوره مدیریت خود اشاره‌ای کرد و گفت: ساماندهی نیروهای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، توسعه ساختمان، اصلاح سامانه اداری و استقرار سیستم مدیریت از جمله اقدامات انجام شده در طول حضور خود در سمت مدیریت این اداره کل اعلام کرد.

نقی‌زاده محجوب از واگذاری امور مربوط به این حوزه به بخش خصوصی خبر داد و افزود: نخستین کتاب این حوزه هم در استان زنجان چاپ شده است.

وی با اشاره به گنجانده شدن طرح تبدیل دبیرستان شریعتی زنجان به موزه در مجموعه طرح‌های ماندگار تصریح کرد: انعقاد قرار داد با بخش‌های خصوصی و دولتی برای احداث مراکز اقامتی از دیگر اقدامات، طی حضور خود در مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بوده است.

نقی‌زاده محجوب به اصلاح و ساماندهی نیروهای فعال در گنبد سلطانیه زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد این نیروها از 170 نفر به 65 نفر تقلیل یافته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساماندهی سلطانیه تاکید کرد: اگر این برنامه‌ها عملیاتی شود، اوضاع گنبد سلطانیه تا چند سال آینده بهبود قابل توجهی خواهد یافت.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به کسب رتبه نخست توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در سطح کشور ادامه داد: این یگان طی چند وقت اخیر تجهیز شده است،و در ضمن نمایشگاهی از دستاوردهای آن به نمایش گذاشته شده است.

وی از تحقق 100 درصدی وعده اشتغال ایجاد شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: 800 نفر از نیروهای فعال در عرصه هنر این بخش هم در این مدت بیمه شده‌اند.

نقی‌زاده محجوب خاطرنشان کرد: اغلب امور مربوط به ارائه آموزش در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده است./س
برچسب ها: تغییر ، گنبد ، سلطانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.