انرژي سبز به خانه ها مي رود

معاون وزير نيرو در امور برق از نهضت ترويج استفاده از انرژي خورشيدي براي توليد برق خانوارها خبر داد و گفت: با نصب 6 مترمربع صفحات (پنل ها) خورشيدي در پشت بام مي توان به راحتي برق خانوار را ...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو اقتصاد، محمد بهزاد استفاده از صفحات خورشيدي را در صرفه جويي هزينه هاي خانوار موثر خواند و افزود: با 6 متر صفحات خورشيدي که هزينه تمام شده آن هم اکنون کمتر از 4 ميليون تومان بوده و قابل کاهش هم است، مي توان انرژي سبز را تقديم خانوارها کرد.

وي گفت : اين موضوع با توجه به هدفمندي يارانه ها و اصلاح قيمت ها در گام هاي بعدي (هر وقت که اجرا شود) صرفه اقتصادي هم دارد و با ساخت داخل تجهيزات برق خورشيدي مي توان هم بازار کار و اشتغال را تقويت کرد.

بهزاد گفت : اگر بتوانيم 10 درصد از 200 ميليارد کيلووات ساعت برق مصرفي کشور را از انرژي خورشيدي تأمين کنيم ، علاوه بر آثار جانبي و کاهش آلودگي هوا  با صدور آن حدود دو ميليارد دلار هم درآمد ارزي است.

بهزاد افزود: اين طرح بر اي آپارتمان هاي متوسط و خانه هاي ويلايي امکان اجرايي دارد.

وي تاکيد کرد : اين طرح بايد با حمايت و همکاري برخي از دستگاه ها مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت پيگيري شود تا مشترکان بتوانند با استفاده از تسهيلات، چنين پنل هايي را در پشت بام خانه هاي خود نصب کنند.

معاون وزير نيرو با بيان اين که نصب صفحات خورشيدي براي مصارف خانگي تقريباً در تمام نقاط كشور امكان پذير است، افزود: توليد و استفاده از انرژي با نصب پنل هاي خورشيدي افزون بر اينکه به اقتصاد خانواده مي کند، مي تواند در کاهش اوج مصرف برق نيز موثر باشد. صفحات خورشيدي قابليت نصب بر روي پشت بام تمامي ساختمان ها را دارد.

اين مولدها طوري طراحي شده است كه با اتصال به پشت كنتور برق، خانه‌ها در ابتدا از برق توليدي مولد خورشيدي استفاده مي‌كند و در صورت مصرف بيشتر از برق شبكه سراسري استفاده مي‌ شود.

پنل‌هاي خورشيدي هزينه نگهداري خاصي ندارد و انرژي هاي خورشيدي حاصل از آن تا دو روز ذخيره سازي مي شود و مي توان از آن استفاده كرد./س
برچسب ها: برق ، انرژی ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار